28 Ekim 2020 Çarşamba

Koronavirüs Bilim Kurulundan bir istifa daha: Sebebini açıklamadan kaçıyorlar

Bilim Kurulu Üyelerinden Prof. Dr. Bülent Çaplı’nın üç hafta önce görevi bıraktığı ortaya çıktı. “Gördüğü lüzum üzerine” görevinden ayrılan Çaplı’nın istifasını ise arkadaşı Habertürk yazarı Muharrem Sarıkaya açıkladı.    

BOLD – Habertürk yazarı Muharrem Sarıkaya, bugünkü köşesinde 40 yıllık arkadaşı ve Bilim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Bülent Çaplı’nın sessiz sedasız üç hafta önce görevi bıraktığını açıkladı.

ARAŞTIRMAYI YAPAMAYINCA İSTİFA ETTİ

Habertürk yazarı Muharrem Sarıkaya, Prof. Dr. Bülent Çaplı’nın Sağlık Bakanlığı bünyesinde yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınında sosyal konularla ilgilenmek için kurulan Toplum Bilimleri Kurulu’ndan istifa ettiğini yazdı. Çaplı istifa ile ilgili bilgi vermese de Sarıkaya, istifanın Dünya Bankası’nın 1.1 milyon liralık desteğiyle yapılması planlanan Türkiye Barometresi çalışmasını bürokratik engellere takılması olduğunu ima etti.

“GÖRDÜĞÜM LÜZUM ÜZERİNE AYRILDIM”

Sarıkaya yazısında Prof. Çaplı’nın istifası ile ilgili şu ifadelere yer verdi: “Bütün bunları kırk yıllık arkadaşım, dostum Bülent Çaplı’yı arayıp sordum. “Muharrem sen benim arkadaşımsın, dostane olarak dahi olsa başkalarına söylemediğim gibi sana da nedeni konusunda tek kelime edeceğim, ‘Gördüğüm lüzum üzerine ayrıldım’. Söyleyeceğim bu kadar… Ayrılmam da yeni değil 3 hafta oldu; bu konuda tek kelime etmem…” Dedim ki “Yerine de henüz atama yapılmamış…” Demesin mi “Bunu da bana sorma…” İnanın dün yordu beni…”

“Toplumun bize sırtını dönüp ‘sıkıldık’ demesi çok kırıcı oldu”

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder