23 Ekim 2019 Çarşamba

Latife Tekin: “Hiç kimse bir yazarı tutsak edemez”

Erdal Öz Edebiyat Ödülü’nün sahibi Latife Tekin, ödül konuşmasında baskı altında olduklarını söyledi. İfade özgürlüğünün tehdit altında olduğunu belirten Tekin, cezaevindeki yazarları ve gazetecileri de unutmadı.

BOLD – 12. Erdal Öz Edebiyat Ödülünün sahibi Latife Tekin’e ödülü önceki akşam Dada Salon’da düzenlenen törenle verildi. Tekin konuşmasında, cezaevindeki yazarları, gazeteciler, işçileri, kadınları selamladı.

İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ TEHDİT ALTINDA

Tekin, “Bizim zamanımız daha umutlu bir zamandı, şimdi çok daha karamsar, çok daha yalnız, basınç altındayız. Can Yayınevi, Erdal Öz, aynı zamanda Ahmet Altan’ın ilk yayıncısı ve Ahmet arkadaşımız içeride. Pek çok arkadaşımız, gazeteciler, pek çok genç düşüncelerinden dolayı içeride. Barış Akademisyenleri, yargılandılar ve geleceğe doğru nasıl sonuçlandıracaklarını bilemedikleri bir belirsizlik içinde bırakılmış durumdalar. Doğrudan politik sözcükler konuşmak istemiyorum ama geçen haftalarda Osman Kavala’nın tek tutuklu olarak yargılandığı Gezi davasını izlemeye gittim ve büyük bir kederle döndüm. Bunları anlatıyorum çünkü edebiyat dili kullanarak dilin dışına çıkma sanatı. Ama artık dili istediğimiz gibi kullanıp, dışına çıkamayacağımız bir süreci yaşıyoruz. Öyle bir süreç yaşıyoruz ki… Hem doğa tehdit altında, hem ifade özgürlüğü tehdit altında, hem yazabilme yetisi.” ifadelerini kullandı.

KALBİM HİÇ KALDIRMIYOR

Tekin konuşmasını, “Arkadaşlarımı anmak istiyorum; birlikte yazmaya başladığım kendi kuşağımın yazarlarını. Bütün arkadaşlarım hem memleket meseleleriyle hem edebiyat meseleleriyle çok haşır neşir oldular. Çok tepki almak pahasına, kendilerini ifade etme yolunu seçtiler. Hepsini sevgiyle selamlıyorum. Ahmet Altan’ın içeride olmasını kalbim hiç kaldırmıyor, iç sızısıyla Ahmet’i selamlıyorum. Onun da söylediği gibi, hiç kimse bir yazarı tutsak edemez. Ama yine de, ömrünün çok kıymetli bir zamanında, baskı altında, çalışabileceği bir masanın bile verilmediği bir alanda olması onurumu çok kırıyor. Bütün ödülleri kedere boğan bir durum bu, o yüzden arkadaşımı selamlıyorum.

Düşüncelerinden ve de cümlelerinden dolayı içeride olan bütün insanları selamlıyorum. Gençleri, kadınları, Barış Akademisyenleri’ni selamlıyorum. Üzüntü ve kederle kendi köyleri, ırmakları için savaşan köylüleri, kendi emekleri için mücadele veren bütün çalışanları, işçileri, Soma işçilerini selamlıyorum” diyerek sonlandırdı.

Başkanlığını Asuman Kafaoğlu Büke’nin üstlendiği, Oğuz Demiralp, Sibel Irzık, Cemil Kavukçu, Ömer Türkeş, Metin Celal ve Faruk Duman’dan oluşan Seçici Kurul, Can Yayınları’nın kurucusu Erdal Öz’ün anısını yaşatmak için ailesi tarafından her yıl düzenlenen Erdal Öz Edebiyat Ödülü veriyor. Ödülün bu yılki sahibi Latife Tekin’e verileceğini geçtiğimiz hafta açıklanmıştı.

Erdal Öz Edebiyat Ödülünü daha önce Gülten Akın, Nurdan Gürbilek, İhsan Oktay Anar, Şavkar Altınel, Murathan Mungan, Cemil Kavukçu, küçük İskender, Orhan Pamuk, Orhan Koçak, Cevat Çapan ve Adalet Ağaoğlu almıştı.

Erdal Öz Edebiyat Ödülü’nün yeni sahibi belli oldu

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder