18 Mart 2020 Çarşamba

İmkanı olan üniversiteler 23 Mart’ta dijital eğitime başlayacak

Koronavirüs nedeniyle eğitime ara verilen üniversitelerde uzaktan eğitim 23 Mart’tan itibaren başlıyor. Ortak dersler TRT’nin tahsis edeceği bir televizyonda yayınlanacak. Uzaktan eğitim kapasiteli üniversitelerde kendi derslerini verecek.

BOLD – Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, uzaktan eğitim kapasiteli tüm üniversitelerde 23 Mart’tan itibaren dijital eğitim sürecinin başlayacağını söyledi. Ortak dersler TRT üzerinden yayınlanacak.

DENETLENEBİLİR OLMAK KAYDIYLA İZİN VERDİ

Konu ile ilgili yazılı açıklama yapan YÖK Başkanı Saraç, “İçeriğe destek olmak ve bu alanda çeşitliliği artırmak amacıyla TRT tarafından YÖK’e tahsis edilecek kanal üzerinden daha geniş öğrenci kitlesinin aldığı ortak dersler yayınlanacaktır. 23 Mart Pazartesi uzaktan eğitim kapasitesine sahip olan bütün üniversitelerimizde dijital imkanlar ile uzaktan öğretim süreci başlayacaktır. Ön lisans ve lisans düzeyindeki bu uygulama ve yaklaşıma, lisansüstü düzeyde de imkan tanınacak; denetlenebilir olma kaydıyla uzaktan öğretim ve dijital imkanlar kullanılarak bu süreçlerde de bir kesinti olmaması sağlanacaktır” dedi.

YÖK UZAKTAN EĞİTİMİ YASAKLAMIŞTI

Türkiye’de virüsün yayılmasının önlenmesi için üniversiteler 16 Mart’ta üç haftalığına tatil edilmişti. Yaşanan bu gelişmenin ardından üniversiteler online eğitime geçme kararı almış ancak YÖK, üniversitelerin rektörlerine bir mektup göndererek, uzaktan eğitime geçmelerini yasaklamıştı. Mektubun ortaya çıkması sonrasında YÖK geri adım atarak yasağı kaldırmıştı.

Nadira Kadirova davasının seyrini değiştirecek bulgu: Rahminde erkek PSA’sı bulundu

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder