25 Kasım 2020 Çarşamba

7 yaşındaki çocuğu istismar edip öldüren katile 35 yıl hapis cezası

Şanlıurfa’nın Ceylanpınar ilçesinde önce tecavüz edilip öldürülen 7 yaşındaki Y.Ö.’nün katili Yusuf Bayluğ, olaydan 8 yıl sonra 35 yıl hapis cezasına çaptırıldı. Bayluğ, tutuklanarak cezaevine gönderildi.

BOLD – 7 yaşındaki Y.Ö.’nün, Şanlıurfa’nın Ceylanpınar ilçesine bağlı Taşyalak Mahallesinde 15 Ekim 2012 tarihinde kaybolduktan 2 gün sonra bir mısır tarlasında önce tecavüz edilip daha sonra öldürülmesiyle ilgili davada karar çıktı.

7 yaşındaki Y.Ö.’nün cinayetinin faili Yusuf Bayluğ, 8 yıl sonra yargılandığı davada 35 yıl hapis cezasına çarptırılarak tutuklandı.

Y.Ö.’nün öldürülmesine ilişkin başlatılan soruşturma kapsamında 1 Aralık 2013 yılında aynı köyde yaşayan ve olaydan sonra aileleriyle birlikte köyden ayrılan o dönem 18 yaşında olan U. Bayluğ ile 17 yaşındaki kardeşi Yusuf Bayluğ (17) Bursa’da gözaltına alınmıştı. İki isim 13 Aralık tarihinde “Canavarca hisle veya eziyet çektirerek öldürme” , “Çocuğun nitelikli cinsel istismarı” ve “Çocuğu veya beden ruh bakımından kendini savunamayacak kişiyi öldürme” suçlamaları ile tutuklanmıştı. Daha sonra Yusuf Bayluğ’un dosyası, Suça Sürüklenen Çocuk olduğu gerekçesiyle ayrıldı.

CİNAYETİ İTİRAF ETTİ

Dosya kapsamında İstanbul’da avukatıyla ifade veren U. Bayluğ, Yusuf Bayluğ’un işlediği tecavüz ve cinayeti itiraf ette. U. Bayluğ, ifadesinde şunları anlattı: “Aynı evde kaldığımı Y’ye, şehir hayatına alışmadığımı köye dönmek istediğimi söyledim. Y. de bana, biraz zor döneriz, dedi. Ben de neden diye sordum. Y. de bana, Y.Ö’yü ben öldürdüm. Bundan dolayı dönemeyiz’ dedi. Y’nin Y.Ö’yü öldürdüğünü o gün öğrendim. Y. bana kaldığımız nezarethanede de bu olayı geçekleştirdiğini söyledi. O günden beri üzerimizde büyük bir yük vardır. Verdiğim ifadeyle vicdanen rahat ettim demiştir”

BERAAT KARARINI YARGITAY BOZDU

Yargılama devam ederken U. Bayluğ, verdiği ifadeyi reddetti. U. Bayluğ ve Yusuf Bayluğ 7 ay cezaevinde kaldıktan sonra 17 Haziran 2014 görülen duruşmada tahliye dildiler. 18 Ocak 2016 yılında görülen duruşmada ise delil yetersizliğinden 2 isim hakkında beraat kararı verildi. Mağdur Özaydın ailesinin avukatı Serdıl İzol’un beraat kararını temyiz etmesi üzerine Yargıtay 1. Ceza Dairesi 17 Aralık 2019’da beraat kararını bozdu. Yargıtay 1. Ceza Dairesi, sanıkların savunmalarının ayrı ayrı müdafiler yerine aynı avukat tarafından yapılmasının usule uygun olmadığı, avukatlık kanunun 38’inci maddesine aykırı olduğu gerekçesi ile kararı bozdu.

MAHKEME İYİ HAL İNDİRİMİ YAPTI

Urfa 2’nci Ağır Ceza Mahkemesi, yaptığı yeniden yargılamada U. Bayluğ hakkında beraat kararı verirken, Yusuf Bayluğ’a, kasten adam öldürme suçundan 36 yıl, çocuğun cinsel istismar suçundan 12 yıl ve kişiyi hürriyetinden yoksun bırakma suçunda ise 12 yıl hapis cezası verdi.  60 yıl hapis cezası verilen Yusuf Bayluğ’un cezası, iyi hal indirimi ile 35 yıla indirildi.

BABA ÖZAYDIN: 8 YIL SERBESTÇE GEZDİLER

Mağdurun babası Mahmut Özaydın, Yusuf Bayluğ’un 8 yıl boyunca dışarda serbestçe gezdiğini belirterek, beraat kararı verilen diğer şüpheli U. Bayluğ’un da tutuklanması gerektiğini savundu.

Yargı ‘kadına şiddet’i görmedi

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder