15 Ekim 2019 Salı

17 yıl hapis cezası verilen kekeme er Recep Delice: Ben darbe nedir bilmem

15 Temmuz Köprü davasında yargılanan ve kekeme olduğu için yazılı ifade verebilen er Recep Delice, “Ben darbe nedir bilmem” dedi. Üç yıldır Silivri’de tutuklu bulunan oğlunu 3 ayda bir ziyarete giden anne Menşur Akkaya ise “Oğlum köyden hiç çıkmamıştı. Biz köyde yaşayan ekmeğinin peşinde olan insanlarız.” ifadelerini kullandı.

BOLD – 15 Temmuz’da İstanbul’da askerlik yapan Recep Delice’nin annesi Menşur Akkaya, “Oğlum darbe nedir bilmez. Oğlumu devlete emanet ettim ama gençliği cezaevinde çürüyor. Adalet istiyorum” dedi.

15 Temmuz 2016’da  komutanları tarafından İstanbul Kuleli’den Boğaziçi Köprüsü’ne götürülen Recep Delice’ye “darbeye teşebbüs etmek” gerekçesiyle 17 yıl 6 ay hapis cezası verilmişti. Sivas’ın Hafik Düzele köyünde yaşayan Menşur Akkaya, Silivri Cezaevi’nde kalan oğlunu 3 ayda bir görebiliyor.

Oğlu Delice’nin kekeme olduğunu ifade eden Akkaya, oğlunun ortaokuldan sonra okumadığını ve geçimlerini sağlamak için köyde çobanlık yaptığını söyledi. Delice’nin askerliğinin bitmesine 7 ay kaldığını belirten Akkaya, “Gelip çobanlık yapıp bize bakacaktı. İstanbul’a ilk defa gitmişti. Köyden hiç çıkmamıştı. Askere gittiğinde 19 yaşındaydı” dedi.

KAFASINDA 22 DİKİŞ VARDI

Mezopotamya Ajans’ın haberine göre darbe haberini televizyondan öğrendiklerini dile getiren Akkaya, “Televizyonda onun askerlik yaptığı yer gösteriliyordu. Hemen Recep’i aradık. Açmadı. Babası darbeden bir hafta sonra götürüldüğü adliyede konuşabildi. Oğlum, komutanının emri üzerine köprüye gittiklerini söyledi. Darbe girişiminden bir gün sonra hepsini gözaltına almışlar. Gözaltı arabasına bindirilirken kafasından darbe almış ve 22 tane dikiş attılar. Oğluma ‘darbe yaptınız’ demişler. Oğlum da ‘ben darbe nedir bilmem’ demiş” diyerek, oğlunun yaşadıklarını anlattı.

ÜÇ AYDA BİR GÖRMEYE GİDEBİLİYORUM

Ekonomik sıkıntılardan kaynaklı oğlunun görüşüne dahi gidemediğini söyleyen anne Akkaya, “Oğlum konuşamadığı için yazılı ifade verdi. Ama 17 yıl hapis verdiler. Komşularımın yardımıyla ancak 3 ayda bir oğlumu görmeye gidebiliyorum. Avukat da tutamadık. Diğer erlerin, öğrencilerin avukatları Recep’in de davasına baktılar. Hiç kimsem yok. Hiçbir yere gidemedim. Oğlum suçsuz, çıkmasını istiyorum. Ben perişanım, köyde iki çocuğumla tek başıma yaşıyorum. Ben oğlumu devlete teslim ettim. Artık sesimin duyulmasını istiyorum. Adalet istiyorum. Gençliği orada çürüyor” diye konuştu.

15 Temmuz’un kurbanları; müebbet verilen erler

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder