9 Ocak 2020 Perşembe

Orhan Pamuk’un ‘Benim Adım Kırmızı’ romanı 21 yaşında

Orhan Pamuk’un 52 dile çevrilen romanı Benim Adım Kırmızı’nın yayınlanmasının üzerinden 21 yıl geçti. Pamuk, İstiklal YKY’de kitabın yazılma sürecini anlatacak.

BOLD- Türk edebiyatının en çok konuşulan kitaplarından biri olan “Benim Adım Kırmızı” 21 yaşında. Bugüne kadar 52 dile çevrilen ve bütün dünyada 5 milyona yakın satan kitap, uluslararası alanda da akademisyenler, sanatçılar ve eleştirmenler tarafından kaleme alınan birçok makaleye ve araştırmaya konu oldu.

Hakkında yapılan tartışmalar da, aldığı övgüler de hiç bitmedi. Orhan Pamuk’un “En renkli ve iyimser romanım” dediği “Benim Adım Kırmızı” üzerine yazılan makalelerin 21 tanesinden oluşan bir seçki, Yapı Kredi Yayınları tarafından “Benim Adım Kırmızı Üzerine Yazılar” adlı kitapta ilk defa Türkçe olarak yayımlandı.

YAZMA SÜRECİNİ ANLATACAK

Orhan Pamuk, 21 Ocak Salı günü saat 18.30’da Yapı Kredi Yayınları’nın İstiklal Caddesindeki binasında yapılacak bir söyleşide kitabını yazma sürecini anlatacak. Söyleşide, “Benim Adım Kırmızı Üzerine Yazılar”ı yayına hazırlayan Erkan Irmak ve roman üzerine iki makale yazan senarist Feride Çiçekoğlu da olacak. Programda Pamuk’un romanı yazma sürecinin yanı sıra yıllar sonra onu nasıl değerlendirdiği konuşulacak, dünyayı görme biçimleri tartışılacak, resim ve söz üzerine bir karşılaştırma yapılacak.

Netflix’in ilk Türkçe komedi dizisi geliyor

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder