23 Temmuz 2020 Perşembe

İhraç sebebi bebek maması!

Dört yıl önce yeğenine aldığı 120 adet bebek maması nedeniyle ihraç edilen edilen T.E., örgüte tıbbi malzeme sağladığı iddiasıyla Van Büyükşehir Belediyesi’ndeki işinden oldu.

BOLD – Van’da yaşanan T.E., doktorun yeğeni için yazdığı reçeteyle 120 adet bebek maması aldıktan bir gün sonra gözaltına alınarak hakkında “örgüte bilerek ve isteyerek yardım etmek” iddiasıyla soruşturma açıldı. Soruşturma daha sonra savcılıkça takipsizlikle sonlandırıldı. Olayın üzerinden 4 yıl geçtikten sonra satın alınan 5 koli bebek maması T.E.’nin memuriyetten ihraç edilmesine gerekçe gösterildi.

2017’DE KHK İLE İHRAÇ EDİLDİ

MA’nın haberine göre çalıştığı Van Büyükşehir Belediyesi’nde 2017 yılında Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile ihraç edilen T.E. ile ilgili OHAL Komisyonu, Emniyet ve istihbarattan bilgi istedi. Bunun üzerine T.E.’nin neden ihraç edildiğine ilişkin komisyona bilgi gönderen Emniyet Müdürlüğü, söz konusu bebek mamalarına ilişkin “Terör örgütüne götürülmek üzere tıbbi malzeme temin ettiği” bilgisini paylaştı.

“KUTULARDA MAMA OLDUĞUNU KANITLAMAYA ÇALIŞTIK”

Olayı trajikomik olarak değerlendiren T.E., yaşadıklarını şöyle anlattı:

“Ben böyle bir durumun başıma geleceğini tahmin etmiyordum. Ki kimse de mama aldığı için gözaltına alınacağını tahmin etmez. Benim aldığım destekleyici bebek mamasıydı. Ben eve giderken durdurulan ve hiçbir mukavemet göstermemize rağmen yanımda bulunan 16 yaşındaki bir çocuğu ters kelepçelediler. TEM’de ifadelerimiz alındığı sırada uzun bir süre kutularda mama olduğunu kanıtlamaya çalıştık. Hatta bir polis amiri söz konusu kutuların mama olduğunu ve çocuğunun da aynı mamayı kullandığını söyledi. Ancak buna rağmen gözaltıya devam etiller. Bize sürekli mamaları neden örgüte götürdüğümüz soruldu. Biz de ısrarla bebek mamasının nasıl kullanıldığını ve kimlerin yediğini anlattık.”

“AYNI GECE MAMALARI BANA GERİ VERDİLER”

Asıl komedinin bunca süre geçmesine rağmen mamanın halen peşini bırakmaması olduğu belirten T.E., “OHAL Komisyonu tarafından ihraç edilmemin ardından, ihraç olmama neden olan durumun mama olduğunu hayret ve şaşkınlıkla öğrendim. Hatta OHAL Komisyonu bu mamaları tıbbi malzeme olarak yorumlamış ve örgüte götürdüğüm ile ilgili net hüküm vererek beni ihraç etti. Trajik durum bununla da kalmadı. Aynı gece bu mamaları tekrar bana geri verdiler.” diye konuştu.

“BÖYLE BİR SUÇ UYDURULABİLİR Mİ?”

Karara itiraz eden T.E.’nin avukatı Turan Ece ise “Bir kamu görevlisi bilerek, isteyerek sırf bir insanın hayatını mahvetmek için ve kendisinin de bir sorumluluğunun olamayacağını düşünerek bu kadar da aleni bir şekilde vicdan ve ahlaktan azade olarak suç uydurabilir mi?” ifadelerini kullandı.

Ayasofya’da VIP namaz tartışması: “Hani davetiye yoktu”

 

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder