22 Temmuz 2020 Çarşamba

Van Gölü faciasında kaçakçının ifadesi ortaya çıktı!

Umutla çıktıkları yolculuk Van Gölü’nde sonlanan göçmenlerin yaşadığı faciaya ilişkin soruşturmada, olaydan sağ kurtulan kaçakçı Medeni Akbaş’ın ifadesi, insanların nasıl ölüme taşındığını gözler önüne serdi.

BOLD – Bindikleri kaçakçı teknesinin 27 Haziran gecesi Van Gölü’nde alabora olması sonucu 80 mülteci sulara gömüldü. Bugüne kadar gölün derinliklerinden 60 kişinin cansız bedeni çıkarıldı. Faciadan sağ kurtulan kaçakçı Medeni Akbaş, jandarmaya verdiği ifadede olaya ilişkin şunları söyledi: “27 Haziran’da akrabam Servet Akbaş aradı. ‘Akşama yolcu var. Sen de gel’ dedi. Böyle söyleyince göçmen taşınacağını anladım. Babasına ait yolcu teknesini göçmen taşımacılığında kullanıyordu. Göçmenleri Çarpanak Adası’ndan alacağımızı, Bitlis Reşadiye’ye bırakacağımızı söyledi.”

MEKANİK İŞLERİ YARDIMCI OLUP 750 LİRA ALACAKTIM

Cumhuriyet’ten Seyhan Avşar’ın haberinde yer alan ifadede iki katlı tekneyi 70-80 göçmenle doldurduklarını belirten Akbaş ayrıca şunları anlattı: “Mekanik işleri yardımcı olacaktım. Karşılığında 750 lira alacaktım. Adaya vardığımızda saat 21:50’yi gösteriyordu. Teknede ışık vs. yanmıyordu. Göçmenlerin karada, kumda bekliyor olduğunu, Servet’in göçmenlerin yanında bulunan şahısla görüşmesinden ve bize ışık yakmasından öğrendim. İki katlı teknenin içi ve dışı tamamen dolu ışıklarımızı yakmadan yola çıktık. Bitlis’e doğru göl dalgalanmaya başladı. Servet tekneyi döndürmeye çalıştığı esnada sağ taraftan vuran dalganın etkisiyle tekne yattı ve herkes altında kaldı. Ben ve teknedeki göçmenlerden yüzme bilenler suyun yüzüne çıktık. Çok dalga olduğu için tek yapmam gereken suyun yüzeyinde kalmaktı. 28 Haziran saat 04:00’e kadar suyun yüzeyinde kalmaya çalıştık. Servet yorgun düştü. Sürekli dalga vurduğu için su tutmuştu. Onu suyun yüzeyinde tutmaya çalıştım. Bu esnada ölmüştü. Ölmüş bile olsa cenazesini çıkarmak niyetindeydim. Ancak gücüm kalmadığı için bırakıp Çarpanak Adası’na doğru yüzmeye başladım. Ailemi arayıp beni arabayla gelip almalarını istedim. Sonra jandarma gelip bana seslendi. Ben de bulunduğum yerden çıktım.”

Türkiye Meis adası çevresinde NAVTEX ilan etti! Yunan ordusu alarma geçti

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder