8 Nisan 2021 Perşembe

41 maaşla geçinemeyen AKP’liler!

Millet yoksulluktan kıvranırken AKP’liler 41 maaş alıyor. 11 milyon işsizin bulunduğu Türkiye’de Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Yiğit Bulut’un üç ayrı kurumdan aldığı maaş 200 bin TL’yi geçiyor.

BOLD ANALİZ – AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın oğlu Bilal Erdoğan’ın arkadaşı Türk Hava Yolları Basın Müşaviri Yahya Üstün, 41. şirkete yönetim kurulu üyesi oldu. THY’nin Aydın Çıldır Havalimanı’nda kurulu THY Uçuş Eğitim ve Havalimanı İşletme AŞ’de yönetim kurulu üyesi olan Üstün, 40 maaşla ailesini geçindirmediği için 41. maaşa bağlandı!

En az 3-4 ayrı kurumdan maaş alan AKP’liler, Kartal İmam Hatip Lisesi’nden Bilal Erdoğan’ın arkadaşı olan isimlerle sınırlı değil. Eski AKP’li bakanlar ve milletvekilleri ile Cumhurbaşkanlığı’nda bürokrat veya danışman olanlar birden çok yerden ballı yönetim kurulu maaşları alıyorlar. 20’nin üzerinden isim hem Cumhurbaşkanlığından hem şirketlerden aylık alıyor.

ORDU BELEDİYE BAŞKANI GÜLER 250 BİN LİRA ALIYOR

Vatandaşlar, Eski Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı şimdiki Ordu Belediye Başkanı Hilmi Güler’in aldığı maaşları saymakta güçlük çekiyor.  Güler, emekli vekil maaşı, Orbel Yönetim Kurulu Üyeliği, Turkcell Yönetim Kurulu Üyeliği, Superonline, Çin Bankası Yönetim Kurulu Üyeliklerinden toplamda 250 bin TL alıyor.

FAHRETTİN ALTUN’UN EVİNE 5 MAAŞ GİRİYOR

15 milyondan fazla çalışan 2 bin 825 lira ile bir ayı geçirmeye çalışırken, aldıkları maaşlar 10 asgari ücretlinin maaşına denk gelen AKP’lilere her geçen gün yenileri ekleniyor. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun üç, eşi iki maaş alıyor.

İşte ballı maaş alan Erdoğan’ın çevresindeki AKP’liler:

  • Cumhurbaşkanı Sözcüsü İbrahim Kalın, Türksat Yönetim Kurulu, Ahmet Yesevi Üniversitesinde Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanlığı İdari İşleri Başkanı Metin Kıratlı, Yükseköğretim Kurulu Üyeliği yanı sına Borsa İstanbul’da Yönetim Kuruluğu Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanlığı Devlet Denetleme Kurumu Başkanı Yunus Arıncı, Borsa İstanbul’da Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Başkanı Dr. Ali Taha Koç, Türksat Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Eski Bakan Faruk Çelik, Ziraat Bankası Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • AKP’li eski vekil Veysi Kaynak, Ziraat Bankası Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Eski Bakan Abdülkadir Aksu, Vakıfbank Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Başbakanlık eski Müsteşarı Adnan Ertem, AKP’li eski vekiller Dilek Yüksel, Sadık Yakut Vakıfbank Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, Halkbank Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Başkanı Dr. Ali Taha Koç, Türksat Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkan Yardımcısı Mehmet Zahid Sobacı, Basın İlan Kurumu’nun Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanlığı Ekonomik Politikalar Kurulu Üyesi Servet Bayındır, Vakıf Katılım Bankası Yönetim Kurulu Üyeliği.
DANIŞMANLAR
  • Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Mustafa Akış, TRT Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Meltem Taylan Aydın, Halk Bankası Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Maksut Serim, Halk Bank Yönetim Kurulu üyeliği.
  • Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Mehmet Emin Baysa, Vakıfbank Yönetim Kurulu üyeliği.
  • Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Saadet Oruç, Basın İlan Kurumu Genel Kurul Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Fecir Alptekin : Basın İlan Kurumu Genel Kurul Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Mehmet Akarca, Basın İlan Kurumu Genel Kurul Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Mücahit Küçükyılmaz, Basın İlan Kurumu Genel Kurul Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Hamdi Kılıç, Basın İlan Kurumu Genel Kurul Üyeliği.
  • Erdoğan’ın danışmanı Cemil Ertem Vakıfbank Yönetim Kurulu Üyeliği.
İLÇE BELEDİYE ŞİRKETLERİNDEN MAAŞ ALANLAR

Bunlar bilinen maaşlar, bilinmeyen şirketler dahil edildiğinde gelirler katlanıyor. AKP’lilerin il ve ilçe belediyelerindeki şirketlerden aldığı huzur hakkı, temsil hakkı gibi maaşlara her geçen gün yenileri ekleniyor.

41 maaşla geçinemeyen AKP’liler! yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder