8 Nisan 2021 Perşembe

Emekli amiraller yayınlamadan Saray’ın bildiriden haberi vardı

Emekli amirallerin yayınlamasından birkaç saat önce internet sitesinde bildirinin haberini yapan Saray’a yakın gazetecilerden Zihni Çakır, bildirinin yayınlanmadan önce Cumhurbaşkanlığının haberi olduğunu ifade etti.

BOLD – Amirallerin bildirisini yayımlayan ve AKP’ye yakınlığı ile bilinen Avaztürk’ün Genel Yayın Yönetmeni Zihni Çakır, bildiriyi kendisine gönderen ismin; bildiri henüz yayımlanmadan önce AKP’li bir bakana da gönderdiğini ifade etti.

KABİNEDEKİ BİR BAKANA DA GÖNDERİLDİ

Avaztürk Genel Yayın Yönetmeni Zihni Çakır, Halk TV’de yayımlanan “haberaktif”te çarpıcı açıklamalar yaptı. Duyuru metnini emekli amirallerin dışında bir kaynaktan aldığını, gazeteci refleksi ile bunu yayınladığını belirten Çakır, metin herhangi bir yerde yayımlanmadan önce şu an kabinede görev alan bir AKP’li bakana gönderildiğini ifade etti. Hangi bakana gittiğini de bildiğini söyleyen Çakır, bakanın ismini açıklamak istemediğini ifade etti.

SARAY BİLDİRİNİN YAYINLANMASINI BEKLEMİŞ

“Neden bu metin bir AKP’li bakana gönderilmiş?” sorusuna Çakır, “Bir darbe çağrışımı yaptığını düşündükleri için göndermişler” diye yanıtladı. Barış Pehlian’ın “Siz AKP’den ya da Saray’dan birilerine ulaşmaya çalıştınız mı?” sorusuna Çakır, “Cumhurbaşkanlığı’na yakın birilerine aktardım. Bana bu metni gönderen kaynağın benden önce de şu an kabineden olan bir bakana gönderdiğini söyledi. Ben metnin elinde olduğunu düşündüğüm için acaba sosyal medyadan bir uyarı yapar mı diye bekledim ama hiçbir hamle gelmeyince, haberi teyit ettikten sonra aktif ettim” diyerek yanıt verdi.

BİLDİRİYİ İMZALAMAYAN İSİMLER VAR

Zihni Çakır’ın açıklamaları şöyle: “AvazTürk’ün bu metni yayınlamasının altında her hangi bir kurum yada kişiye kumpas amacı yoktu. 23.10’da bu metin bana geldi. 23.27’de AvazTürk’ün haber paneline yükledim. Pasife aldım çünkü net olarak teyit etmem gerekiyordu. Kaynaklarımla görüştüm. Teyidini aldım. 23.40’da yayınladım. Son kaynağımla görüşmem bittikten sonra 23.50 sularında sosyal medyadan paylaştım. Bildiriyi okuduktan sonra imzalamaktan imtina eden 3 tane kaynağım var benim. Bunlardan birisine ulaşabildim ve görüştüğümde kendisine bildirinin 17.00 sularında geldiğini, bildirin AvazTürk’te yayınlanan metinle birebir aynı olduğunu, hatta 17.00 sularında kendisine bildiri geldiğinde bu bildirinin gece yarısından sonra yayınlanacağını bizzat bana iletti.”

Emekli amiraller yayınlamadan Saray’ın bildiriden haberi vardı yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder