2 Nisan 2021 Cuma

Helikopterden atılan köylüleri haber yapan 4 gazeteciye tahliye

Van’da helikopterden atılarak işkence edilen iki köylünün haberini yaptıktan sonra tutuklanan beş gazetecinin yargılanmasına başlandı. Mahkeme, tutuklu gazeteciler Adnan Bilen, Cemil Uğur, Şehriban Abi ve Nazan Sala’nın tahliyesine karar verdi.

BOLD – Van’ın Çatak İlçesinde helikopterden atılarak işkence gördüğü ortaya çıktıktan sonra hastanede hayatını kaybeden Servet Turgut ile Osman Şiban hakkındaki haberleri yaptıktan sonra tutuklanan 4 gazetecinin yargılanmasına başlandı.

Van 5. Ağır Ceza Mahkemesinde başlayan davada 9 Ekim 2020 tarihinde tutuklanan Mezopotamya Ajansı muhabirleri Adnan Bilen ve Cemil Uğur, Jinnews muhabiri Şehriban Abi, gazeteci Nazan Sala ile tutuksuz yargılanan muhabir Zeynep Durgut SEGBİS üzerinde katıldı.

Duruşmada savunma yapan gazeteci Adnan Bilen, “Burada yapılan yargılama, tüm muhalif gazetecilerin yargılanmasıdır. Bu yargılama tarihe not düşülecektir. 20 yıldır gazeteciyim. Binlerce haber ve röportaj yaptım. Bugüne kadar bunlarla ilgili hiç yargılanmadım. Dosyaya sadece telefon konuşmaları ve fotoğraflar konmuş. Emniyet’te telefon görüşmesini kimle yaptığım soruldu. Görüştüğüm kişi Van Tabip Odası başkanıydı. Kendisini haber için aramıştım. Diğer telefon görüşmem de bir avukatlaydı. Onunla da müvekkili hakkında konuştum” dedi. Mahkeme başkanı, Bilen’in savunmasına, “Kendinle ilgili kısımları anlat” diyerek müdahale etti.

BASIN OLMAZSA SİZ DE ÖZGÜR OLMAZSINIZ

Tutuklu gazeteci Nazan Sala ise, iddianamede savcı tarafından sarı basın kartı bulunmadığı gerekçesiyle gazeteci sayılmamalarına tepki gösterdi. 2019 yerel seçimleri sonrasında Van Büyükşehir Belediyesi basın biriminde belediyeye kayyım atanıncaya kadar müdürlük yaptığını kaydeden Sala, “Cezaevine geldiğimde karantinada kaldım. Günlerce, hatta aylarca kalan da var. Ben hayatımı koğuş arkadaşlarım vasıtasıyla sürdürebildim. Biz gazetecilere, özellikle Kürt gazetecilere uygulanan bir müdahale söz konusu. Bir ülkede basın özgür olmazsa kimse özgür olmaz, siz de olmazsınız” ifadelerini kullandı.

Helikopterden atılan vatandaşların haberini yapan gazeteciler, ilk duruşmada tahliye edildi

HABER YAPMAK SUÇ MU?

Tutuklu gazeteci Şehriban Abi ise, çalıştığı JinNews’in resmi bir haber ajansı olduğunu kaydetti. Abi, “Tutukluluğumuzun 5’inci ayında iddianame hazırlandı. İddianame denilse de… 2020 yılının ilk dört ayında teknik takip yapılmış. Ben kadın ve çocuk istismarı haberleri yaptım. Bu haberleri yapmak suç mudur?” dedi.

HELİKOPTER HABERİNDEN DOLAYI TUTUKLANDIM

Tutuklu Gazeteci Cemil Uğur da, savunmasında helikopterden atılan köylülerle ilgili haberinden dolayı tutuklandığını söyledi. Uğur, “Ben gazeteciyim ve burada gazetecilik yargılaması yapılıyor. Bana sorulan telefon görüşmesi, haber kaynağımla yaptığım görüşmedir. İki yurttaşın helikopterden atıldığına dair haberi yaptığım için tutuklandım. Bu suç değildir. Haberimizin kaynakları, hastane raporları ve görgü tanıklarının beyanlarıdır. Bu tarz işkence haberleri yüksek kamu yararı taşır. Telefonda bulunan görüntüleri görmedim ve sosyal medyada paylaşmadım. Gazetecilik görevimi yerine getirdiğim için yapılan suçlamayı kabul etmiyorum çünkü gazetecilik suç değildir” şeklinde konuştu.

Ardından tutuksuz yargılanan gazeteci Zeynep Durgut da 8 Mart Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla TV’ye yaptığı haber paylaşımının suç sayıldığını, suçsuz olduğunu belirterek beraatini istedi.

SAVCI, VAN’DA PENGUEN BELGESELİ BEKLİYOR

Duruşmada savunma yapan Adnan Bilen’in avukatı Murat Timur ise “İddianamede savcı neden magazin, spor haberleri yok’ demiş. Kendi değerlendirmeleri üzerinden penguen belgeseli bekliyor sanırım. Ancak Van’da penguen yok. Van kedisi haberi mi bekliyor?” diye sordu.

Savunmaların ardından kısa bir ara veren mahkeme, tutuklu dört gazeteci hakkında tahliye kararı verdi. Dava 2 Temmuz’a ertelendi.

Af çözüm olmadı: AKP 39 yeni S Tipi hücre cezaevi inşa ediyor

Helikopterden atılan köylüleri haber yapan 4 gazeteciye tahliye yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder