23 Nisan 2021 Cuma

Tüzmen 27 Nisan’ı anlatmıştı: Herkesin rengi kül gibiydi

Eski Genelkurmay Başkanı Yaşar Büyükanıt ölünce AKP’liler 27 Nisan Bildirisi’nin yıl dönümlerinde kahramanlık çıkarma yarışına girdi. Cumhurbaşkanlığı Yüksek İstişare Kurulu Üyesi Cemil Çiçek, o gece 14 saat ulaşamadıkları Büyükanıt’ı sert dille eleştirdi. Ancak o toplantının tanıklarından eski AKP’li Bakan Kürşat Tüzmen, 2012 yılında verdiği röportajda “O gece herkesin rengi kül gibiydi” açıklaması yapmıştı.

BOLD ANALİZ – Eski TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Milliyet gazetesine verdiği röportajda Cumhurbaşkanlığı seçim sürecini tıkayan 27 Nisan e-Muhtırası sonrası yaşananları anlattı. Çiçek’in açıklamaları daha önce Genelkurmay’ın bildirisi sonrası yaşananları günlükleriyle paylaşan AKP’li eski Devlet Bakanı Kürşat Tüzmen’in açıklamalarını akıllara getirdi.

MORALLER BOZUKTU

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın Dışişleri konutunda bakanlarla yaptığı toplantıyı Devlet eski Bakanı Kürşad Tüzmen, 27 Nisan 2012 tarihinde anlatmıştı. Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın Kanun Hükmünde Kararname ile kapattığı Bugün gazetesine konuşan Tüzmen, Muhtıradaki “Cumhuriyet’e sözde değil özde bağlı” lafına kızarak 28 Nisan 2007’de hükumetin konutta yaptığı toplantıya davetli olmadığı halde gittiğini söylemişti. “Başbakan’ın ve bizim moralimiz bozuktu. Tebessüm etmesi için gırgır yapıyordum” ifadeleri kullandı.

DEMOKRASİYE SAHİP ÇIKALIM DEDİM

Tüzmen şu bilgileri verdi: “Metin mi yazsınlar kağıtla mı cevap verilsin. E-muhtıraya e cevap mı verilsin bunlar tartışılıyor. Ben açıkça, ‘rejime sahip çıkan demokrasiye sahip çıkar’ dedim.”

ERDOĞAN SEÇİM DEDİ, BEN OLMAZ DEDİM

Tüzmen’in verdiği bilgiye göre Başbakan Erdoğan, Ali Babacan, Abdülkadir Aksu, Vecdi Gönül, Cemil Çiçek, Abdullah Gül, Hüseyin Çelik sonradan Abdüllatif Şener konuta gelenler arasındaydı. “Ben kendime görev edindim. Önce Bakanlar Kurulu, sonra MKYK’yı toplayalım ve ‘seçim kararı alalım’ diye konuşuluyor. Başbakan tek tek konuşuyor. Genelkurmay’ın açıklamasından sonra seçim kararının yanlış olacağını söyledim. Tüzmen, “Çağıralım Genelkurmay Başkanı’nı bir görelim” dediğini kaydederken Başbakan’ın kendisine ‘Arıyoruz cevaben dönmüyor’ dediğini belirtti.

MİLLET BÖYLE RENGİ KÜL GİBİ

Konuttaki toplantıda yaşanan havayı günlükleri ışığında anlatan Tüzmen şunları kaydetti: “Ben millete moral veriyorum konutta. Başbakanımıza ‘tebessüm et’ diyorum. İçeride ben gırgır yapıyorum. Muhtıra verilmiş millet böyle rengi kül gibi. Köpekbalıklarına parmak atan, 12 bin fitten atlayan çılgın bir adam olarak bunları söylüyorum. Başbakan kızgındı. ‘Telefonlara çıkmayan Genelkurmay Başkanı tam siper demek ki’ dedim.”

Tüzmen 27 Nisan’ı anlatmıştı: Herkesin rengi kül gibiydi yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder