26 Mayıs 2021 Çarşamba

Emniyet Genel Müdürü Aktaş’a Peker’in iddiaları sonrası yeni görev

Sedat Peker’in ifşaatları sonrası Emniyet Genel Müdürü Mehmet Aktaş’a yeni görev verildi. Aktaş, PTT Yönetim Kurulu Üyesi oldu. AKP’nin kirli çamaşırlarının bir bir döküldüğü bir dönemde yapılan bu atama “sus payı mı” sorusunu akıllara getirdi.

BOLD – Çift maaşlı bürokratlara emniyetin tepe ismi de eklendi. Emniyet Genel Müdürü Aktaş, PTT Yönetim Kurulu üyeliğine atandı. Suç örgütü lideri Sedat Peker’in ifşaatları arifesinde yapılan bu atama “sus payı” mı eleştirilerini beraberinde getirdi.

ÖZLÜK HAKLARINDAN DA YARARLANACAK

Emniyet Genel Müdürlüğü görevine 2019 yılında atanan Mehmet Aktaş’ın PTT’ye Yönetim Kurulu üyesi yapıldığı ortaya çıktı. Emniyet Genel Müdürlüğü ücretinin yanı sıra Aktaş, PTT’den Yönetim Kurulu özlük haklarından da yararlanacak ve 5 bin lira civarında ikinci maaşını almaya hak kazanacak. Sözcü’de yer alan habere göre PTT ile hiçbir ilgisi olmayan Mehmet Aktaş, Aksaray-Gülağaç, Malatya-Kuluncak, Muş-Hasköy, Düzce-Cumayeri ve Rize-Çayeli ilçelerinde Kaymakamlık yaptıktan sonra 1 Haziran 2016’da Karabük Valiliği’ne atanmıştı. 30 Haziran 2017’de ise Şırnak Valisi olmuştu.

“PTT İLE NE İLGİSİ VAR” TEPKİSİ

CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz Emniyet Genel Müdürü’nün PTT’ye atanmasına tepki göstererek “Emniyet Genel Müdürünün PTT ile ne ilgisi var? Benzer örnek çok. Nadir Alpaslan, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı. 28 bin lira bakanlık maaşının yanı sıra, Kuveyt Türk Katılım Bankası Yönetim Kurulu’ndan aylık 64 bin lira ve 84 bin lira da kâr payı alıyor. Aylık geliri 176 bin lira. Eski Aile Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk da KARDEMİR yönetim kuruluna girdi. Aylık 39 bin lira alıyor” dedi.

BİLAL’İN ARKADAŞI 41 MAAŞ ALIYOR

Milletin açlıkla imtihan olduğu bir dönemde birçok AKP’li bürokrat çok maaş salmaya devam ediyor. Bunların başında AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın oğlu Bilal Erdoğan’ın arkadaşı Türk Hava Yolları Basın Müşaviri Yahya Üstün, 41. şirkete yönetim kurulu üyesi oldu. THY’nin Aydın Çıldır Havalimanı’nda kurulu THY Uçuş Eğitim ve Havalimanı İşletme AŞ’de yönetim kurulu üyesi olan Üstün, 40 maaşla ailesini geçindirmediği için 41. maaşa bağlandı.

AKP’Lİ BELEDİYE BAŞKANININ MAAŞLARI TOPLAMI 250 BİN LİRA

Eski Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı şimdiki Ordu Belediye Başkanı Hilmi Güler, emekli vekil maaşı, Orbel Yönetim Kurulu Üyeliği, Turkcell Yönetim Kurulu Üyeliği, Superonline, Çin Bankası Yönetim Kurulu Üyeliklerinden toplamda 250 bin TL alıyor. 11 milyon işsizin bulunduğu Türkiye’de AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Başdanışmanı Yiğit Bulut ise üç ayrı kurumdan 200 bin TL’nin üzerinde maaş alıyor.

İLETİŞİM BAŞKANI ALTUN’UN EVİNE 5 MAAŞ GİRİYOR

On milyonlarca kişinin asgari ücret olan 2 bin 825 lira ve azıyla geçinmeye çalıştığı Türkiye’de Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun üç, eşi iki maaş alıyor. Cumhurbaşkanı Sözcüsü İbrahim Kalın, Türksat Yönetim Kurulu, Ahmet Yesevi Üniversitesinde Yönetim Kurulu Üyeliğinden maaş alıyor. Cumhurbaşkanlığı İdari İşleri Başkanı Metin Kıratlı, Yükseköğretim Kurulu Üyeliği yanı sına Borsa İstanbul’da Yönetim Kuruluğu Üyeliğinden; Cumhurbaşkanlığı Devlet Denetleme Kurumu Başkanı Yunus Arıncı, Borsa İstanbul’da Yönetim Kurulu Üyeliğinden maaş alıyor.

DAĞITILAN BALLI MAAŞIN ADI YÖNETİM KURULU ÜYELİĞİ

Yönetim kurulu üyeliği adı altında çok maaş alan AKP’liler arasında şu isimler de bulunuyor:

  • Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Başkanı Dr. Ali Taha Koç, Türksat Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Eski Bakan Faruk Çelik, Ziraat Bankası Yönetim Kurulu Üyeliği. AKP’li eski vekil Veysi Kaynak, Ziraat Bankası Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Eski Bakan Abdülkadir Aksu, Vakıfbank Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Başbakanlık eski Müsteşarı Adnan Ertem, AKP’li eski vekiller Dilek Yüksel, Sadık Yakut Vakıfbank Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, Halkbank Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Başkanı Dr. Ali Taha Koç, Türksat Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkan Yardımcısı Mehmet Zahid Sobacı, Basın İlan Kurumu’nun Yönetim Kurulu Üyeliği.
  • Cumhurbaşkanlığı Ekonomik Politikalar Kurulu Üyesi Servet Bayındır, Vakıf Katılım Bankası Yönetim Kurulu Üyeliği.

Medyaya baskı bumerang gibi Tayyip Erdoğan’ı vurdu

Emniyet Genel Müdürü Aktaş’a Peker’in iddiaları sonrası yeni görev yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder