29 Mayıs 2021 Cumartesi

Peker’in açıkladığı isimler konuşmak için Saygı Öztürk’ü tercih etti

Organize suç örgütü lideri Sedat Peker’in videolarında adını verdiği isimlerin gazeteci Saygı Öztürk’e konuşması dikkat çekti. İddiaların odağındaki Mehmet Ağar, Susurluk davası hükümlüsü eski yarbay Korkut Eken ve Peker’in kardeşi Atilla Peker de Öztürk’e konuştu.

BOLD – Tüm Türkiye organize suç örgütü Sedat Peker’in yayınladığı videolara kilitlendi. İzlenme rekorları kıran videolarda ismi geçen kişiler ise mesajlarını Sözcü gazetesi yazarı Saygı Öztürk üzerinden verdi. Öztürk’e son olarak Sedat Peker’in kardeşi Atilla Peker açıklama yaptı.

İLK AĞAR AÇIKLAMA YAPTI

Saygı Öztürk’e ilk açıklamayı, Sedat Peker’in derin devletin başı olarak nitelediği İçişleri eski bakanı Mehmet Ağar yaptı. Organize suç örgütü lideri Peker’in Yalıkavak Marina’ya el koyduğu suçlamasında bulunduğu Ağar, Öztürk’e “Rica üzerine yönetici olarak buradayım. Bizi buradan uzaklaştırınca yapılacak olan da belli. Buraya mafya çökecek” dedi. Açıklaması tepki çeken Ağar, sağlık durumunu gerekçe gösterip Yalıkavak Marina yönetiminden ayrıldığını duyurdu.

EKEN: PEKER’LE KIBRIS’A GİTTİM

Öztürk’e konuşan başka bir isim de emekli yarbay Korkut Eken. 1996 yılında KKTC’de gazeteci Kutlu Adalı’yı öldürdüğü öne sürülen Eken, “O gazeteciyi tanıyorsam, biliyorsam şerefsizim” dedi. Eken, o dönem PKK’nın, yaralıları Rum Kesimi’ne taşıması olayına el koymak için KKTC’de bulunduğunu söyledi. Atilla Peker’le KKTC’ye gittiğini belirten Eken, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun kendisi hakkındaki sözlerine de tepki gösterdi.

MENDİ: BEYAZ TOROS TAHSİS ETTİK

Atilla Peker’in gazeteci Kutlu Adalı cinayetiyle ilgili ismini verdiği emekli Orgeneral ve eski Jandarma Genel Komutanı Galip Mendi de, Saygı Öztürk’e konuştu. MİT görevlisi Korkut Eken’le görüştüklerini doğrulayan Mendi, Adalı hakkında konuşmadıklarını belirterek, “PKK ile ilgili istihbarat çalışması yapılacağını söyledi. Biz de kendisine beyaz Renault marka Toros aracı tahsis ettik” dedi. Mendi, görüşmede yer alan Atilla Peker’in de Sedat Peker’in kardeşi olduğunu sonradan öğrendiğini söyledi.

KUNDAKÇI: O GÜNKÜ İMKANLARLA KATİL BULUNAMADI

Saygı Öztürk’e konuşan ve Adalı cinayeti sırasında adadaki en üst düzey Türk askeri yetkilisi olan “Tamburalı paşa” olarak nitelendirilen emekli koramiral Hasan Kundakçı, “Gazetecilerin çoğunu tanırdım. Ama Kutlu Bey’le hiç tanışmamış, görüşmemiştim. Cinayetin aydınlatılması için Güvenlik Kuvvetleri Komutanım derinliğine çalışmalar yaptı. O günkü imkanlarla gazetecinin katili ya da katilleri bulunamadı” dedi.

PEKER: ADALI’NIN ÖLÜMÜ BENİM ELİMDEN OLMADI

Saygı Öztürk’e son konuşan isim ise Sedat Peker’in kardeşi Atilla Peker oldu. Peker, “Öleceğimi bilsem bile ben bu konuyu açıklardım. Devlete hizmet ettiğimizi sanırken meğerse kullanılıyorduk. Korkut Eken’in de bu şekilde kullanıldığını düşünüyorum” ifadesini kullandı. Peker, Adalı’nın ölümü ile ilgili şunları kaydetti: “1996 yılının mart ya da nisan ayıydı. Kardeşim Sedat Peker’in çağrısı üzerine otele gittim. Orada Korkut Eken de bulunuyordu. Kıbrıs’ta, Türk tarafını Yunanlılara satmak isteyen PKK’lılar olduğunu, bunların asker ve polislerimizi şehit edenler olduğunu söyledi. Ben o dönemde 27-28 yaşındayım. Her gencin gösterdiği refleksi gösterip Korkut Bey’le Kıbrıs’a gittim. Şükürler olsun ki Kutlu Adalı’nın ölümü benim elimden olmadı. Korkut ağabeyle birlikte Kıbrıs’a gidip bir otele yerleştik. Albay Galip Mendi’nin görev yaptığı Sivil Savunma Dairesi’ne gittik. Orada Yarbay Enver Topuz da bulunuyordu. Onların Kutlu Adalı suikastıyla ilgilerinin olup olmadığını bilmiyorum. O görüşme sırasında da Kutlu Adalı adı geçmedi. Ben bu şahsın o zaman PKK’lı terörist olduğunu sanıyordum.”

4 bin 801 kişi ‘Geçinemiyorum’ deyip intihar etti

Peker’in açıkladığı isimler konuşmak için Saygı Öztürk’ü tercih etti yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder