17 Ağustos 2019 Cumartesi

İki Kızımla Ortada Kaldım

Ben iki kız annesi mağdur binlerce anneden biriyim. Ağustos ayında hiçbir delil gösteremeden beni ve eşimi çok sevdiğimiz öğretmenlik mesleğinden ayırdılar (açığa aldılar). Eşim birkaç gün sonra gözaltına alındı. İki gün boyunca temel haklardan mahrum bırakılarak MEB tarafından izin verilen bir sendikaya üye olmak ve terör üyeliği ile suçlandı. Yıllarca öğrencilerine iyiliği, güzelliği anlatan bir öğretmenin itham edildiği suç bu maalesef. Daha sonra serbest bıraktılar eşimi. Eylül itibariyle de meslekten ihraç ettiler. Ben ise hala açığa alınmış beklemekteydim.  İki tane kız evladımız olduğu için hayata tutunmaya çalışıyorduk. Evimiz kira ve kızlarımızdan bir tanesi okul çağında. Eşim ihraç olduktan sonra geçimimizi sağlamak için sebze ve meyve satmaya başladı ve bu arada benim de tekrar öğretmenlik mesleğime geri iade haberim geldi. Güzel ülkemin en doğusuna. Kısıtlı imkanlarla oraya gidip ev kiraladık, birkaç eski eşya satın aldım ve görevime başladım.

Her ne kadar eşim ihraç olsa da aramıza uzak mesafeler girse de yeniden kızlarım için hayata tutunmaya başlamıştık. Ama maalesef bu hiç uzun sürmedi. Daha gideli birkaç
gün olmuştu ki eşimin tekrar gözaltına alındığını duydum. Uzak bir şehirdeyim, iki kızım var, çalışıyorum, bundan dolayı eşimi ziyarete gelemedim. Gerçi ziyaret etmeye giden akrabam “boşuna gelme kızım zaten görüştürmüyorlar” dedi.  Bazen sıkıntılar üst üste gelir ya, bizimki de o mesele; ben de bir buçuk ay görev yaptıktan sonra ikinci kez açığa alındım.  Eşim ile ilk görüşmem yılbaşında verilen açık görüş izninde oldu. Kızlarım babalarını gördüklerinde ona doğru koşmaları sarılmaları görülmeye değerdi. Eşim kızlarına eski elbiselerden bez bebek yapmıştı kızlarına vereceği günü umutla beklerken. Eşim güçlü bir insandır ama kırk beş dakikalık görüş bittiğinde kızlarımın ayrılmak istememesi ve ağlamaları eşimi de duygulandırmıştı.  Eşim yedi gün gözaltında kalmış. Gözaltı tam bir işkenceye dönüşmüş.  Terör örgütüne üye olmak ile suçlanıyor MEB onaylı bir sendikaya üye olduğu için.  Eşim kabul etmedikçe tehditler savurmuşlar, eşimi bizler ile tehdit etmişler, “seni bırakırız eşini getiririz, artık sen düşün” demişler… Eşim şu an ceza evinde ve cezaevi çok kalabalık olduğu için yerde yatıyor, normalde soğuğu sever eşim ama burası çok soğuk diyor.

Evet, iki kızımla orta da kaldım, bana da bir şey olur mu benim de başıma bir şey gelir mi diye endişeleniyorum.



Kaynak: Mağduriyetler http://magduriyetler.com/2019/08/17/iki-kizimla-ortada-kaldim/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder