11 Aralık 2019 Çarşamba

AB’den 2020 yılında sığınmacılar için Türkiye’ye 1 milyar euro fon aktarılacak

Avrupa Birliği’nin 2016’da yaptığı mülteci mutabakatı kapsamında Türkiye’ye gelecek yıl 1 milyar euro fon aktarmasını öngörülüyor. Para hükumete değil, insani yardım örgütlerine aktarılıyor.

BOLD – Avrupa Birliği, 2020 yılında mülteciler için Türkiye’ye 1 milyar euro aktaracak. Böylece 2020 yılı sonuna kadar AB’nin Türkiye’ye aktaracağı miktarın 4 milyar euroya ulaşacağı belirtildi.

Avrupa Komisyonu’ndan yapılan açıklamada, 2016 yılında Türkiye ile AB arasında 18 Mart 2016’da imzalanan mülteci mutabakatı kapsamında AB’nin taahhüt ettiği toplam 6 milyar eurodan  şimdiye kadar 2,7 milyar euro fonun Türkiye’ye aktarıldığı belirtildi. Geri kalan 3 milyar euronun ise 2025’e kadar aktarılması planlıyor.

KAYNAK İNSANİ YARDIM ÖRGÜTLERİNE AKTARILIYOR

Kaynak Türk hükumetine değil, insani yardım örgütlerine aktarılıyor. Halihazırda 4,3 milyar euronun da yardım işlerini koordine eden kuruluşlar üzerinde yapılan sözleşmelere bağlandığı kaydedildi.

Komisyon Türkiye’de 95 projenin desteklendiğini ve gelecek yıl 25 projenin daha desteklenmesinin planlandığını açıkladı.

AB Kriz Yönetimi Komiseri Janez Lenarcic, 1,7 milyon sığınmacının AB yardımları sayesinde kira, ilaç gibi temel yardımları alabildiğini ve sığınmacı çocuklarının eğitim alabildiğini kaydetti.

AB – TÜRKİYE MUTABAKATI

Türkiye ile AB arasında, 2016 yılında imzalanan anlaşmayla Yunanistan’a Türkiye üzerinden giriş yapan ve Yunanistan’da iltica başvurusunda bulunmayan sığınmacıların Türkiye’ye iade edilmesi kararlaştırılmıştı. AB, bunun karşılığında Türkiye’ye toplam 6 milyar euro mali yardım, kabul edilen her Suriyeli sığınmacı karşılığında bir Suriyeliyi yasal yollardan kabul etme ve Türkiye ile vize muafiyeti sürecinin hızlandırılmasını taahhüt etmişti.

6 milyarlık fonun, Türkiye’deki sığınmacıların sağlık, eğitim, altyapı, gıda ve diğer ihtiyaçları için geliştirilecek projelere harcanması karara bağlanmıştı.

Esad’dan Erdoğan’a: “Bu türden fırsatçı İslamcılarla masaya oturmaktan tiksinirim…”

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder