12 Aralık 2019 Perşembe

Almanya’da sokakta ve sinemalarda sigara reklamları yasaklanıyor

Almanya’da federal hükumet, sokakta ve sinemalarda her türlü tütün ve tütün ürününün reklamının yasaklanması konusunda uzlaştı.

BOLD Koalisyon ortağı sosyal demokrat SPD’in baskısı sonrası Hristiyan Demokrat CDU/CSU geri adım attı ve reklamlara yasak getirilmesini karara bağladı. Uzlaşıya göre, 2022 yılından itibaren sinemalarda sigara reklamı gösterilemeyecek, sokak, cadde ve meydanlardaki panolarda sigara reklamı yasak olacak.

Elektronik sigara olarak tanımlanan ürünlerin yasağının da 2024 yılında başlaması öngörülüyor.

Uzmanlar, Almanya’da yıllık ölümlerin yüzde 13,5’inin sigara ve tütün içeren ürünleri kullanmanın sonuçlarıyla bağlantılı olduğu görüşünde.

Günde 202 milyon sigaranın tüketildiği ülkede, nüfusun üçte biri sigara ve tütün mamulleri kullanıyor. 2017-2018 yılları arasında sigara tüketimi yüzde iki oranında azalsa da puro satışlarının yüzde 6,5 e-sigara satışının yaklaşık yüzde 3 oranında arttığı belirtiliyor.

TÜTÜN ÜRÜNLERİNE 10,8 MİLYAR EURO HARCANIYOR

Almanya’da sigaranın paketi ortalama 6,70 Euro’ya satılıyor. Sigara paketi başına 3,42 Euro tütün vergisi, 1,07 Euro KDV alınıyor.

Almanya Sigara Derneği’nden yapılan açıklamaya göre, tiryakiler bu yılın ilk yarısında tütün ve tütün ürünlerine 10,8 milyar Euro‘dan fazla (80 milyar TL) para harcadı.

Sigara reklamlarının yasaklamasıyla Almanya, Avrupa Birliği’nin konuyla ilgili talimatnamesine en son uyan ülke olacak.

Rusya, “mütekabiliyet ilkesi” uyarınca 2 Alman diplomatı sınır dışı etme kararı aldı

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder