21 Ağustos 2020 Cuma

Lise 1’lere korona kuşatması: Seyreltilmiş eğitim imkânsız

Öğrenci sayısındaki artışa karşılık derslik ve bina yetersizliği özellikle bu yıl lise 1’inci sınıfa gidecekleri tehdit ediyor. Salgına karşı ‘seyreltilmiş eğitim’ uygulamasının mevcut tabloda imkânsızlığı bir an önce çözüm bulunmasını zorunlu kılıyor.

BOLD – Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) koronavirüs pandemisi sebebiyle bu sene okulların geç açılması ve seyreltilmiş eğitim uygulaması yoluna başvurulacağını açıkladı. Ancak altyapıdaki yetersizlikler bilhassa seyreltilmiş eğitimi neredeyse olanaksız hâle getiriyor.

BU YIL LİSE 1 SINIFLARINDA ÖĞRENCİ SAYISI 40-45’İ BULACAK

Cumhuriyet’ten Figen Atalay’a konuşan Eğitim İş Genel Başkanı Orhan Yıldırım, duruma dair şunları söyledi: “Bu yıl liseye geçen ve LGS’ye giren öğrenci sayısı fazlalığı sebebiyle hem sınavla hem de sınavsız öğrenci alan okulların kontenjanı yüzde 40 kadar artırıldı. Ancak yeni sınıflar yapılamadı. Bu yıl lise 1 düzeyi öğrenci sayıları 40-45. Bu kadar kalabalık sınıfta ‘seyreltilmiş eğitim’ için öğrencilerin en az üç grup hâlinde okula alınması gerekecektir. Bu da bina sıkıntısı nedeniyle zor. Ayrıca resmi okulların yüzde 25’inde ikili eğitim varken buraların seyreltilmiş uygulamaya geçmesi imkânsızdır” diye konuştu.

AKP’nin tedbirsizliği vatandaşı hasta edecek

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder