4 Ağustos 2020 Salı

Saray, yasak getirdiği sosyal medyada tanıtım için bu yıl 47 milyon lira bütçe ayırdı

Fahrettin Altun’un başında olduğu Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının Yargıtay ve Danıştay’dan daha fazla bütçe alması dikkat çekti. Geçen yıl toplam 377,8 milyon lira harcayan kurum, önümüzdeki 5 yıl içinde ise 2 milyar 116 milyon lira harcayacak.  Sosyal medyada tanıtım için bu yıl için 47 milyon lira bütçe ayrıldı.

BOLD – Muhasebat Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre 2019’da kuruma bütçe başlangıç ödeneği olarak 344 milyon 531 bin TL tahsis edildi. Kurum ise yıl boyunca 377 milyon 800 bin TL harcadı. Bu yılın ilk 6 ayında ise kurumun harcadığı para 195 milyon 663 bin TL.

Birgün’ün haberine göre, kurumun yerleştiği yeni binaya dönük eleştiriler üzerine yapılan açıklamada kurumda çalışan 1500’e yakın personel olduğu iddia edildi. Bu personelin 500’ü yurtdışı ve taşra teşkilatında görev yaparken 1000’e yakını da merkez teşkilatta görevli.

YARGITAY VE DANIŞTAY’DAN FAZLA BÜTÇE

İletişim Başkanlığının yüksek bütçesi dikkat çekiyor. Sayıştay, Yargıtay, Danıştay, Hakimler ve Savcılar Kurulu, Devlet Personel Başkanlığı ve Kalkınma Bakanlığı yerine kurulan Strateji ve Bütçe Başkanlığından daha fazla para harcıyor.

HÜKUMET TANITIMINA 1 MİLYAR 908 MİLYON LİRA

İletişim Başkanlığının stratejik planına göre, 5 yıl içinde 2 milyar 116 milyon 142 bin lira harcamayı planlıyor. Bu paranın yüzde 10’una denk gelen 207 milyon 295 bin lirası kiralar, büro hizmetleri, muhasebe işleri gibi genel yönetim giderleri olarak ayrılırken, geri kalan 1 milyar 908 milyon liranın hükumetin tanıtımına kullanılacağı belirtiliyor.

SOSYAL MEDYA GİDERİ 47 MİLYON LİRA

5 yıllık Stratejik Plan’ın maliyet tablosuna göre hükumetin faaliyetlerini yurtiçi ve dışında tanıtmak amacıyla sosyal medya stratejisine ilişkin gelen taleplerin karşılanması için ayrılan para tam 270 milyon 420 bin TL. Bu paranın 47 milyon 95 bin TL’sinin bu yıl içinde harcanması planlanıyor. Kurumun toplam yıllık 368 milyon liralık ödeneğinin ise yüzde 13’ünü oluşturuyor. Sosyal medyaya ayrılan 47 milyon liranın hangi faaliyetleri finanse ettiği bilinmiyor.

Avrasya Araştırmadan yeni anket: Erken seçim olmaz, olursa Erdoğan kazanamaz

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder