19 Mart 2021 Cuma

Ayten Öztürk: Orada 7 kişi daha vardı işkenceler devam ediyor

Lübnan’da gözaltına alındıktan sonra 6 ay işkence gördüğüne dair ifade veren Ayten Öztürk, ağırlaştırılmış müebbet hapis istemiyle yargılandığı davada işkencenin üzerinin kapatılmak istendiğini belirtti. Öztürk, “6 ay boyunca her gün işkence gördüm. O işkencehanede 7 kişi vardı. Halen işkenceler devam ediyor. Bu dava işkencenin kapatılması davasıdır” dedi.

BOLD – Ağırlaştırılmış müebbet hapis talebiyle 3 yıldır tutuklu yargılanan Ayten Öztürk’ün İstanbul 3. Ağır Ceza Mahkemesindeki davasına bugün devam edildi.

Lübnan’da gözaltına alındıktan sonra 6 ay boyunca kendisinden haber alınamayan ve çıkarıldığı mahkemede bu süre boyunca işkence bu gördüğünü öne süren Ayten Öztürk’ün yargılandığı davanın 30’ncu duruşması İstanbul 3. Ağır Ceza Mahkemesinde görüldü. Tutuklu Öztürk ve avukatlarının katıldığı duruşmaya gazeteciler alınmadı.

Savcı, Öztürk’ün tutukluluğunun devamını istedi. Mahkemede tahliye talebinde bulunan Ayten Öztürk, şunları söyledi: “Dosyada iki itirafçı sanığın beyanları ile tutuluyorum, 2 defa ağırlaştırılmış müebbetle yargılanıyorum. Ancak onlarla hiç bir ilgim yok. Onlara emniyette bir resim gösterilmiş, o resmin ben olup olmadığım bile belli değil.

6 AY BOYUNCA HER GÜN İŞKENCE GÖRDÜM

Bu yargılama yaşadığım 6 aylık işkencenin devamıdır. Lübnan’dan kaçırıldığımı söyledim. Ancak mahkeme Lübnan’dan kaçırılmama ilişkin hiç bir araştırma yapmadı. Ben tarih veriyorum. Ben Lübnan’da Kadir isimli elçilik çalışanıyla görüştürüldüm. Ertesi gün, kaçırıldım, 6 ay boyunca her gün işkence gördüm. Yani bana ceza verilince işkence yok mu olacak? O işkencehanede 7 kişi vardı. Halen işkenceler devam ediyor.”

BU DAVA İŞKENCENİN KAPATILMASI DAVASIDIR

Gördüğü işkenceler nedeniyle 3 yıldır sağlık sorunları yaşadığını kaydeden Öztürk, “Benim ruhumdaki yaralar kapanmadı. Ben somut bir gerçeğim. Sağlık raporları ortada. Ben 3 senedir hala sağlığıma kavuşabilmiş değilim. Elektro şoku anlattım size. Halen bu işkence nedeniyle vücudumda yaralar var. Bu dava bir kişinin öldürülmesi davası değildir. İşkencenin kapatılması davasıdır. Sizi de bu suça ortak olmamaya davet ediyorum” dedi.

Beyanların ardından ara veren mahekeme heyeti, Öztürk’ün tutukluluk halinin devamına karar verdi. Bir sonraki duruşma 16 Nisan 2021’e ertelendi.

SÜNGERLİ ODADA İŞKENCE GÖRDÜM

Lübnan’dan Türkiye’ye iade edilen Ayten Öztürk 13 Mart 2918’de özel bir uçakla Türkiye’ye getirildi, ancak resmi olarak gözaltına alınmadı. 13 Mart 2018’den 28 Ağustos 2018’e kadar geçen yaklaşık 6 aylık sürede, üstü devlet dairesi, altı işkencehane olduğu belirtilen bir yerde 6 ay boyunca sorgulandığını öne süren Öztürk, yaşadıklarını İstanbul 3 Ağır Ceza Mahkemesi’nde DHKP-C üyeliğiyle suçlandığı davada anlattı. Öztürk, yaşadıklarını mahkemede şöyle anlattı: “Gizli bir yerde, ‘Biz devletiz’ diyen kişiler tarafından gayri resmi biçimde 6 ay boyunca alıkonularak işkence gördüm. Gözaltına alındığım yerde süngerli bir odaya alınıp zorla çırılçıplak soyuldum. Ellerim arkada kelepçeli, gözlerim bağlıydı. ‘Konuşmazsan, yıllarca burada tutarız. Vücut bütünlüğüne zarar vermeyiz. Organ nakli dahi yapabilecek imkânımız var. Bizi devlet yetiştirdi. Ölmek için yalvarırsın. Profesyoneliz, burası başka yere benzemez’ dediler… ‘Burada onur, edep, ahlak yok. Burası cehennemin dibi. Burada Allah, avukatlar, mahkeme yok, biz varız’ diyorlardı… 6 aydan sonra, bir minibüsle senaryo gereği ıssız bir yere bırakıldım, gözlerim bağlıydı, kulaklık takılıydı. Uzaktan Ankara’nın ışıkları görülüyordu. Ortaya TEM polisleri çıktı.”

2 KEZ AĞIRLAŞTIRILMIŞ MÜEBBET TALEBİYLE YARGILANIYOR

Öztürk hakkında 2008 yılında Okmeydanı’nda çocuk istismarında bulunan bir kişinin linç edilmesi sonrası hastanede hayatını kaybetmesi nedeniyle açılan bir dava bulunuyor. Bu davada ifadesi alınan öztürk, bu dosyadan serbest bırakıldı. Öztürk, Ankara’da yakalanmasına ilişkin dava kapsamında ağırlaştırılmış müebbet hapis talebiyle tutuklu yargılanıyor.

Yusuf Selim bebek de anne ve babasız kaldı

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder