1 Şubat 2020 Cumartesi

Ekonomik krizden kurtuluş yolu bulamayan iktidar vatandaşın geçtiği yola vergi koydu

AKP, belediyelerin gelirlerini artırmanın formülünü buldu. Yerel yönetimler taslağına göre vatandaş, Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin yüzde 10’u kadar ‘yol ve trafik katkı payı’ ödeyecek.

BOLD – Son yerel seçimlerde en kritik belediyeleri kaybeden AKP, yeni bir yerel yönetim taslağı üzerinde çalışıyor. Belediyelerin gelirlerinin artırılmasının amaçlandığı tasarıda ‘yol ve trafik katkı payı’ adı altında yeni bir vergi getirilmesi planlanıyor.

65 YAŞINDAN BÜYÜKLERE KÖTÜ HABER

Cumhuriyet’ten Emine Kaplan’ın haberine göre aracı olan vatandaşlar, Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin yüzde 10’u kadar da yol ve trafik payı ödeyecek. Bu pay havuzda toplanacak, nüfus ve yüzölçümlerine göre belediyelere aktarılacak.

HAZİNE TAHSİLAT YAPACAK

Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin (MTV) yüzde 10’u oranında, belediyelerin ulaşım, trafik altyapı ve üstyapı hizmetlerinde kullanılmak üzere “yol ve trafik katkı payı” alınacak. Bu pay, MTV ile birlikte Hazine ve Maliye Bakanlığınca tahsil edilecek. Cumhurbaşkanı, bu oranı yüzde 1’e kadar indirmeye ve iki katına kadar çıkarmaya yetkili olacak. Büyükşehirlerde toplanan bu paylar havuza alınarak yüzde 40’ının yüzde 90’ı nüfus ve yüzde 10’u yüzölçümü kriterleri esas alınarak Hazine ve Maliye Bakanlığı büyükşehir belediyelerine tahsili takip eden ayın sonuna kadar gönderilecek. Kalan yüzde 60’lık pay aynı süre içinde yüzde 90’ı nüfus ve yüzde 10’u yüzölçümü kriterlerine göre büyükşehilerdeki ilçe belediyelerine en geç 15 gün içinde dağıtılmak üzere İller Bankası’na aktarılacak.

ÇEVRE VERGİSİNE DE ZAM VAR

Konutlara ait çevre vergisinde büyükşehir ve diğer yerler ayrımı kaldırılırken, verginin su tüketim miktarı esas alınmak üzere metreküp başına en az 17 kuruş en fazla 47 kuruşa çıkarılması öngörüldü. Cumhurbaşkanı, çevre vergisi için esas alınan bina gruplarını belirlemeye ve tutarları yöreler, yerleşim yerleri, belediyelerin nüfusları ve bina grupları itibarıyla ayrı ayrı veya birlikte yarı yarıya kadar indirmeye, iki katına kadar artırmaya yetkili olacak.

Tasarıya göre, 65 yaş üzeri yurttaşların toplu ulaşımdan ücretsiz yararlanmasına mesai saati başlangıç ve bitişiyle sınırlı olmak üzere saat düzenlemesi yapılabilecek.

 

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder