15 Şubat 2020 Cumartesi

Mehmet Ali Ağca: Papa benim için kardeş gibi olmuştu

Türk basın tarihinin önemli isimlerinden Abdi İpekçi’nin katili Mehmet Ali Ağca, İngiliz Mirror gazetesine konuştu. Papa II. Jean Paul’e suikast girişimi ve sonrasında yaşadıklarını anlattı.

BOLD  Mirror gazetesi muhabiri Andy Lines ve Timur Öztürk, 62 yaşındaki Mehmet Ali Ağca ile İstanbul’da yaşadığı apartman dairesinde bir araya geldi.

Ağca’nın sokak hayvanlarına bakarak geçirdiği yeni hayatı anlatılan haberde, suikast girişiminde bulunduğu Papa II. Jean Paul’ün hayatta kalmasından duyduğu rahatlamadan bahsediliyor.

HAYATTA KALMASI DA KADERDİ, ÖLMEDİĞİ İÇİN ÇOK MUTLUYUM

1981’de dünyayı şoka uğratan, eski terörist diye adlandırılan Ağca, suikastı ‘kader’ ifadesiyle nitelendirirken, “Hayatta kalması da kaderdi. Ölmediği için çok mutluyum. Benim için kardeş gibi olmuştu. 2005’te öldüğünde kardeşim ya da en iyi arkadaşım ölmüş gibi hissettim” dedi.

Olay yaşandığında 23 yaşında cahil ve genç olduğunu söyleyerek, “Papa’yı nasıl vurduğumu her gün olmasa da çok sık düşünüyorum. Artık iyi bir adamım. Hayatımı düzgün bir şekilde yaşamaya çalışıyorum” diye konuştu.

TUNUS’TA TANIŞTIĞIM EDITH İSİMLİ İNGİLİZ KIZ ARKADAŞIM VARDI

Suikast girişimi öncesi Edith isimli bir İngiliz kız arkadaşı olduğunu ilk defa anlatarak, “1980’de Tunus’ta bir otelde tanışmıştık. Sahte pasaportla Faruk adıyla seyahat ediyordum. Harrods benzeri bir markette çalışıyordu. Benden 6-7 yaş büyüktü. Papa’yı vuracağımı o zaman da biliyordum ama ona söylemedim. Bu adil olmazdı. Bazen ona ne olduğunu merak ediyorum” ifadelerini kullandı.

GAZETENİN O GÜNKÜ NÜSHASIYLA POZ VERDİ

Haberde Papa’nın suikast girişimi sonrası Ağca’yı affettiği ve cezaevinde ziyaret ettiği hatırlatıldı. Röportaj sırasında Ağca, o dönemde Mirror gazetesinin ‘Papa’yı vuran adam’ başlıklı nüshasıyla poz verdi.

HAYATINI KİTAP GELİRİYLE İDAME ETTİRİYORMUŞ

Kitaplardan elde ettiği gelirle yaşadığı ileri sürülen Mehmet Ali Ağca, hikayesinin bir gün beyaz perdede olmasını istediğini, “Yaşananları anlatan bir film ya da bir çeşit belgesel yapmak istiyorum. Umarım Hollywood buna ilgi gösterir” sözleriyle anlattı.

VATİKAN’DA POLİS BANA KARŞI ÇOK NAZİKTİ

27 Aralık 2014’te Sırbistan ve Macaristan üzerinden kaçak yollarla İtalya’ya gittiğini öne süren Ağca, “Vatikan’da Aziz Petrus Meydanı’ndaydım. Papa’nın beni cezaevinde ziyaret ettiği saatte elimde güllerle oraya ulaştım. Bazı insanlar beni tanıdı ama bir sorun yaşanmadı. Polis bana karşı çok nazikti” dedi.

Berat Albayrak’ın Kanal İstanbul’dan arsa aldığını haber yapan gazeteciye soruşturma

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder