3 Şubat 2021 Çarşamba

Halk kilo ile değil gramla alışveriş yapmaya başladı

Geliri azalan halk artan gıda fiyatları karşısında geçiş için farklı yollar arıyor. Fiyatların düştüğü akşam pazarına rağbet eden halk, artık kilo ile değil gramla alışveriş yapıyor.

BOLD – Gıda fiyatlarındaki artış halkın en önemli gündemi. İktidar ise artan fiyatlar nedeniyle esnafı hedef gösteriyor. Halk akşam pazarına giderek alışveriş yapmaya çalışırken, çoğu indirimli fiyatların da yüksekliğinden yakınıyor.

BİRÇOK ÜRÜNÜ ALIŞVERİŞ LİSTESİNDEN ÇIKARDIM

Birgün’den Havva Gümüşkaya’ya konuşan Necla Yılmaz, alım gücü olmadığı için birçok ürünü mutfağından çıkardığını söyledi. Yılmaz, “Tasarrufa gitmemiz lazım. Doğalgazı yakamıyoruz, battaniyeye sarılıp yatıyoruz. Başkaları 60’da kullanıyorsa biz 30’da yakıyoruz. Artık iki kilo alacağıma bir kilo alıyorum. Torunlarım var birlikte yaşıyoruz. Aylık 5 bin lira bir gelirimiz var ama yetmiyor. 50 lira ile pazara geldim, artık ne kadar alabilirsem onu alacağım” dedi.

BİRİLERİ BU DURUMA DUR DEMELİ

Salgında işsiz kalan Çiğdem S. ise pazar alışverişi için özellikle akşam saatlerinde geldiğini belirterek, “Bugün 100 lira ayırdım ama tüm ihtiyaçları almaya kalksam yetmez. Balık almayı düşünüyordum mesela pahalı olduğu için vazgeçtim. Sebze alacağım hiç olmazsa iki öğün yeriz. Mandalina olmuş 6-7 lira, insanlar bu mevsimde mandalina yemeyecek de ne zaman yiyecek? 60-70 lira gelen elektrik faturası 150 lira geliyor. Benim evim çok küçük yakmıyorum desem yeri ama doğalgaz faturası 233 lira geldi. Birilerinin bu duruma dur demesi lazım” dedi.

GRAMLIK PAKETLER YAPIYORUM

Bakliyat ve baharat satan Dilek H. de 5-10 liralık paketler yaptığını ifade ederek, “Satışlar geçen yıla göre yarı yarıya düştü. Yarım kilo, 5 liralık 10 liralık paketler yapıyoruz. Ben de aynı durumdayım. Giderlerimiz gelirlerimizden daha fazla şimdi. Vadeli aldığımız ürünler var onları ödeyemiyorum. Bir yıl Bağ-Kur’umu ödeyemedim şimdi taksitlendirdim ama yine bir şeyler birikiyor” dedi.

PAZARA GELENLER KURU KALABALIK

Ispanak ve pırasa satan pazarcı ise pazar yerindeki yoğunluğun kuru kalabalık olduğunu söyleyerek, “Satışlar çok düşük. Marketlerde de çok iş yok. Milletin kesesinde para olmadığı için ekonomide can yok. Eve ekmek parası götürüyoruz şu an. Pandeminin ilk çıktığı zamanlar çok iyi vardı. Kuru kalabalık burası. Evde sıkılanlar gelip geziyor. Eskiden toptan aldığımız yer daha çok kazanıyordu. Bu yıl öyle değil. Halci şimdi bizi arıyor gel al diye. Pazarda iş yokken orada da yok. Döndüremiyoruz” dedi.

Recep Tayyip Erdoğan’dan ‘keriz silkeleme’ hamlesi

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder