4 Şubat 2021 Perşembe

Melih Bulu’nun Boğaziçi Üniversitesi ile ilgili 4 yıllık planı

Melih Bulu, Boğaziçi Üniversitesini 4 yılda dünyanın ilk 100 üniversitesi arasına sokmayı hedeflediğini açıkladı. Bu sebeple de istifayı düşünmediğini vurguladı. Mansur Yavaş, Bulu’ya istifa çağrısı yaparak krizi çözmesini önerdi. Eski rektör Mehmed Özkan’dan da Bulu’ya yalanlama geldi.

BOLD – Boğaziçi Rektörlüğü görevine getirilir getirilmez LGBTİ Çalışmaları Kulübünü kapatan Melih Bulu, büyük gerilime zemin hazırlayan kararın gerekçesini açıkladı. Bulu, kulübün henüz aday statüsünde olduğunu ve Kabe fotoğrafı olayında adı geçtiği için adaylığının askıya alındığını öne sürdü.

İstifa çağrılarına yine kulak tıkayan Bulu, üniversiteyle ilgili 4 yıllık planını da açıkladı. “Boğaziçi evet bugün de çok iyi bir yerdedir. Ama gerçekten dünyanın ilk 100 üniversitesi arasına sokma hedefim var. Ve bunu yapabileceğime inanıyorum, dört sene içerisinde. O yüzden de asla istifayı düşünmüyorum ve Boğaziçi’ni de ilk 100’e sokmak için elimden geleni yapacağım” ifadelerini kullandı.

Kapısına kelepçe vurulan Türkiye’nin 1 numaralı üniversitesi Boğaziçi, dünya üniversiteleri sıralamasında ilk 200’de yer alıyor.

KAYYUM REKTÖR’E YALANLAMA

Eski Boğaziçi Üniversitesi Rektörü, kayyum rektör Melih Bulu’ya destek verdiğine yönelik iddiayı yalanladı. Özkan, Sözcü’den İsmail Saymaz’a konuştu. “Bulu’ya destek veriyor musunuz” sorusuna şu yanıtı verdi: “Ben kendisiyle ilk atandığı gün ya da bir gün sonra devir teslimden dolayı görüştüm. Uzunluğu 3-5 dakikadır. Destek verebileceğim görüşmemiz ve ilişkimiz olmadı. Rektörlüğe aday olduğuma göre tercihimin ne olduğu ortada… Aleyhine veya lehine çalışacak değilim. Bu sürecin daha iyi ve şeffaf olabileceğine yönelik fikirler olabilir. Belki seçim daha ideal koşullarda sağlanabilir. YÖK’e sorumluluk düşüyor. Ben atanırken protesto edenlerin sayısı şu anki sayıyla karşılaştırılacak düzeyde değildi. Bana yönelik protesto bir hafta sürdü.”

Eski Rektör Mehmed Özkan, kampüse polis çağırmak zorunda hiç kalmadığını belirtti.

TÜRKİYE’YE İYİLİK YAPMIŞ OLACAK

Öğrenci ve akademisyenlerin, Melih Bulu için istifa çağrılarına Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş da destek verdi. Yavaş, Boğaziçi Olayları’na ilişkin, “Burada bir kişi sorumluluk alarak krizi çözebilir o kişi de Rektör Bulu’dur. Şu aşamada istifa ederse Türkiye’ye çok büyük bir iyilik yapmış olacak” ifadelerini kullandı.

Habertürk yazarı Nagehan Alçı’nın sorusunu yanıtlayan Yavaş, Boğaziçi’nde yaşananları siyaset üstü bir konu olarak nitelendirdi. Bunun bir milli birlik meselesi olduğunu savundu. “İstanbul’daki gerginlik benim yönettiğim şehir Ankara’ya da sıçramaya başladı. ODTÜ’de de bir grup dün protestoya kalkıştı. Bakın geçen sene yine ODTÜ’de bir yurt krizi yaşanmıştı hatırlarsınız. Öğrenciler yurt yaptırmak istemiyorlardı. Protesto ediyorlardı. Ben o zaman da ODTÜ Rektörü ile iletişime geçtim, bir sorun varsa yardımcı olalım diye düşündüm, ‘Belediye olarak yurdu biz yapar, üniversiteye hibe ederiz’ dedim. Nitekim tansiyon düştü, kriz çözüldü.”

Mansur Yavaş, devletin kimseyle inatlaşmayacağını vurgulayarak şunları söyledi: “Boğaziçi’nde öğrenciler ile rektör arasında bir inatlaşma var. Bunun daha çok uzaması hepimize kaybettirir.”

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder