12 Mayıs 2020 Salı

Mustafa Yeneroğlu’ndan kaçırmalarla ilgili itiraf: “Bunun bedelinin ne olacağını biliyorum”

AKP’den istifa ettikten sonra Ali Babacan’ın DEVA Partisine geçen Mustafa Yeneroğlu, insan kaçırmalarla ilgili kapalı kapılar ardında yaptığı bir görüşmeyi anlattı.

BOLD – DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı, Hukuk ve Adalet Politikaları Başkanı ve İstanbul Milletvekili Mustafa Yeneroğlu, TBMM İnsan Hakları Komisyonu  İnceleme Başkanlığı döneminde insan kaçırma olaylarıyla yaptığı bir görüşmeyle ilgili itiraflarda bulundu. 

“TEHDİT ALIYORUM, BEDELİNİN NE OLACAĞINI BİLİYORUM”

Karar TV’den Ahmet Taşgetiren, Elif Çakır ve Yıldıray Oğur’un konuğu olan Yeneroğlu, “O dönemde bu insan kaçırma olayları başlamıştı. Ben o zaman gittim ilgililerle konuştum. Eğer 3 hafta içinde bu insanlar ortaya çıkmazsa ben üzerime düşeni yapacağım. Bu konuyu çok daha farklı platformlarda dile getireceğim, dedim. O zaman bunu çözmüştük. Bu insanların tamamı 3-4 hafta sonra karakollarda, orada burada ortaya çıktı” dedi. 

Bu olayın nasıl geliştiğini, kimler tarafından yapıldığını çok iyi bildiğini belirten Yeneroğlu, “Bilmezsem bu kadar iddialı konuşmam. Bunun bedelinin ne olacağını aldığım tehditler itibariyle de biliyorum. Ben üzülüyorum, ben bu insanlar adına utanıyorum. Çocuklarının yüzlerine nasıl bakabiliyorlar. Hukuku nasıl bu kadar ayaklarının altına alabiliyorlar. Üç günlük dünya. Değmez. Hiçbir şeye değmez.” ifadelerini kullandı. 

“BU ZALİMLİK DEĞİL DE NE?”

Mustafa Yeneroğlu ayrıca hala görevde bulunan bir bakan ile aralarında geçen konuşmayı ise şöyle aktardı:

Bir bakanla sohbet ediyoruz. ‘Mustafa bey, siz bunları tanımazsınız, benim hayatım burada geçti.’ Doğru haklısınız, zaten sorunlardan biri bu değil mi? Hayatı orada geçtiğini söyleyen bir kişi gayet rahat bakan olabiliyor. Sohbetlerine katılmış, sadece irşad faaliyetlerine katılmış insanlar doğduklarına pişman edilebiliyorlar. Ya böyle bir hukuk anlayışı olabilir mi? Bu zalimlik değil de ne? cezaevlerine gidiyorsunuz, 7-8 kişilik hücrelerde 30-40 kişinin kaldığını, insanların değiş tokuş yaptığınız görüyorsunuz. Hangi Müslüman bunu kabul edebilir? Hangi Müslüman buna susabilir? Hangi Müslümanın gönlü vicdanı rıza gösterebilir.”

KAÇIRILANLAR VE KAÇIRILMA TARİHLERİ

Türkiye’de ikisi 15 Temmuz’dan önce olmak üzere, son 4 yılda 27 kişi kaçırıldı:

Sunay Elmas (27 Ocak 2016), Ayhan Oran (1 Kasım 2016). Mustafa Özgür Gültekin (21 Aralık 2016), Durmuş Ali Çetin (17 Mayıs 2017), Hüseyin Kötüce (28 Şubat 2017), Mesut Geçer (26 Mart 2017), Turgut Çapan (31 Mart 2017), Önder Asan (1 Nisan 2017) Cengiz Usta (4 Nisan 2017), Mustafa Özben (9 Mayıs 2017), Fatih Kılıç (14 Mayıs 2017), Cemil Koçak (5 Haziran 2017), Murat Okumuş (16 Haziran 2017), Enver Kılıç (30 Eylül 2017), Zabit Kişi (30 Eylül 2017), Hıdır Çelik (6 Aralık 2017), Ümit Horzum (6 Aralık 2017), Ayten Öztürk (13 Mart 2018), Orcun Şenyücel (21 Nisan 2018), Hasan Kala (20 Temmuz 2018), Fahri Mert (12 Ağustos 2018), Ahmet Ertürk (16 Kasım 2018)

2019 Şubat sonrası kaçırılanlar ve tarihleri: Gökhan Türkmen (7 Şubat 2019), Yasin Ugan (12 Şubat 2019), Özgür Kaya (12 Şubat 2019), Erkan Irmak (16 Şubat 2019), Mustafa Yılmaz (18 Şubat 2019), Salim Zeybek (20 Şubat 2019), Yusuf Bilge Tunç (6 Ağustos 2019).

Salim Zeybek, Erkan Irmak, Özgür Kaya ve Yasin Ugan, 6 ay sonra Emniyet’te ortaya çıktı.

ÜÇ KİŞİDEN HABER ALINAMIYOR

Kaçırılanlardan Sunay Elmas ve Ayhan Oran’dan, 2016 yılından beri, Yusuf Bilge Tunç’tan ise Ağustos 2019’dan beri haber alınamıyor.

10 aydır kayıp KHK’lı Yusuf Bilge Tunç’un ailesi: Artık hayatından endişe ediyoruz

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder