12 Mayıs 2020 Salı

Son anket: 4 parti Meclis’te HDP sınırda

MAK Araştırma’nın 11 Mayıs tarihli anketine göre bugün seçim olsa AKP yüzde 37.4, MHP ise 10.7 oy alabiliyor. Ana muhalefet CHP yüzde 25.3, İyi Parti ise 10.9’u yakalıyor.

BOLD – Erken seçim tartışmaları sürerken araştırma şirketleri son dönemde yaptıkları anket çalışmalarının sonuçlarını kamuoyu ile paylaşıyor. Koronavirüs (Kovid-19) sürecini içeren bu verilerden biri MAK Araştırma Danışmanlık Değerlendirme’nin anketi.

CANLI TELEFON GÖRÜŞMESİ İLE 5 BİN 200 KİŞİNİN FİKRİ ALINDI

Diken’den Kemal Göktaş’ın haberine göre 11 Mayıs’ta üç ayrı merkezden yapılan ve 81 ili kapsayan ankete 5 bin 200 kişi canlı telefon görüşmesi ile katıldı. Sonuçlar şöyle bir tablo ortaya çıkardı:

Yarın bir seçim olsa kime oy verirdiniz?

AKP: 32,2 CHP: 22,1 İyi Parti: 9,5 MHP: 9,3 HDP: 8,1 Gelecek Partisi: 2,3 DEVA: 1,6 Saadet: 1 Diğerleri: 1 Kararsız/Cevap Yok: 12,9

İYİ PARTİ VE MHP KARARSIZLARLA BARAJDAN KURTULUYOR

Kararsızlar dağıtıldığında: AKP: 37,4 CHP: 25,3 İyi Parti: 10,9 MHP: 10,7 HDP: 9,4 Gelecek: 2,4 DEVA: 1,7 Saadet: 1,1 Diğerleri: 1,1

Korona ile mücadelede hükumet başarılı mı?

Başarılı: 43 Başarısız: 35 Kısmen başarılı: 17 Cevap vermeyen: 5

EKONOMİK ANLAMDA ZARAR GÖRENLER YÜZDE 61

Salgının hane halkı gelirine etkisi nedir?

Olumsuz, ekonomik anlamda zararım var: 41 Çok olumsuz, işimi vb. kaybettim: 20, Ne olumlu ne olumsuz: 28 Olumlu, işlerim açıldı: 3 Cevapsız: 8

İktidarın salgın sebebiyle aldığı ekonomik tedbirleri destekliyor musunuz?

Hayır: 54 Evet: 36 Cevapsız: 10

KATILIMCILARIN YÜZDE 36’SI EKONOMİK KRİZ BEKLİYOR

Korona sonrası Türkiye’nin geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Az çok etkisi olabilir ama çabuk toparlarız: 44 Her şeyi alt üstü edecek ekonomik kriz çıkabilir: 36 Hiçbir olumsuz etkisi olmaz: 15

EN YÜKSEK ORAN YÜZDE 19 İLE EĞİTİM HAYATI OLUMSUZ ETKİLENENLERİN

Salgının size en önemli etkisi ne oldu?

Eğitim hayatım olumsuz etkilendi: 19 Daha fazla dini konulara yöneldim: 18 Aylık gelirim azaldı: 18 Film, kitap vb. daha fazla vakit ayırabildim: 12 İşimi kaybettim: 12 Psikolojim bozuldu: 7 Ailemle daha fazla yakınlaştım: 4 Yardımlaşma duygum gelişti: 3 Sağlığımı kaybettim: 3 Kendime daha fazla vakit ayırdım: 2 Sosyal hayatım sınırlandı: 2

İNSANLAR EVDE KALIRKEN EN ÇOK  ÇOCUKLARINI KONTROLDE ZORLANDI

Evde kaldığınız sürede sizi en çok ne zorladı?

Çocukları kontrol: 22 Maddi problemler: 20 Dışarı çıkamamak: 16 Çocukların uzaktan eğitimiyle ilgilenmek: 9 Aile içi gerginlikler: 8 Yemek, temizlik, ev işleri: 8 Diğerleri: 7 Aile büyüklerinin yanında olamamak: 6 Diğerleri: 7 Hiçbiri: 4

ÇOĞUNLUK NORMALLEŞME İÇİN 6 İLA 12 AY DİYOR

Günlük hayatınızın bugünden itibaren ne kadar zamanda normalleşeceğini düşünüyorsunuz?

Bir ay içinde: 7 Bir-üç ay içinde: 13 Üç-altı ay içinde: 33 Altı-12 ay içinde: 37 Bir yıldan fazla: 7 Hiçbir zaman: 3

RAHATLAMAK İÇİN DUA VE İBADETE YÖNELİŞ VAR

Evde kaldığınız sürede size en çok ne iyi geliyor ve rahatlatıyor?

Dua, ibadet: 16 Film, dizi izlemek: 15 Sosyal medya, internet: 14 Kitap okumak: 8 Bilgisayar oyunları: 8 Spor yapmak: 6 İşimle ilgili çalışmalar yapmak: 5 Yemek yapmak: 4 Hobilerimle ilgilenmek: 4 Uyumak: 3 Ev işleri, temizlik: 1

Fatih Tezcan: ‘Tekrar sokağa çıkarsak karınızı çocuklarınızı nasıl koruyacaksınız’

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder