16 Haziran 2020 Salı

Erdoğan’ın açtığı İstanbul Havalimanına şartnameden yüzde 40 daha küçük pist

Açılışını AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın yaptığı İstanbul Havalimanı üçüncü pistinin, ihale şartnamesinden 690 metre daha kısa ve 15 metre dar yapıldığı ortaya çıktı. Pistin ihale şartnamesine göre yüzde 40 daha küçük yapıldığı tespit edildi.

BOLD – Pistin ihale şartnamesine uygun yapılıp yapılmadığını denetleyecek olan DHMİ Genel Müdürlüğüne geçen yıl İstanbul Havalimanını işleten İGA’nın başındaki Hüseyin Keskin atanmıştı.

Sözcü’nün haberine göre, AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından önceki gün açılışı yapılan İstanbul Havalimanı üçüncü pisti ihale şartnamesine göre 3 bin 750 metre uzunlukta ve 60 metre genişlikte olacaktı. Önceki gün yapılan açılışta pistin 3 bin 60 metre uzunluğunda ve 45 metre eninde olduğu ortaya çıktı. Projeye göre pist alanı toplam 225 bin metrekare olması gerekirken, 137 bin metrekare daha küçük inşa edilmiş oldu. Pist toplamda yüzde 40 küçüldü. Ayrıca pistin sadece bir tarafında 375 metre beton kaplama, kalanın asfalt yapılması da eleştirildi.

Pistin, arazi iyileştirme ve dolgu masraflarından kaçınmak için kısaltıldığı iddia edilirken, Havalimanının yapımını ve işletmesini üstlenen İGA, pistin kısaltılması ve diğer iddialara cevap vermedi.

İGA’DAN DHMİ’YE ATANAN GENEL MÜDÜR DENETLEYECEK

Mevzuata göre işin ihaledeki teknik şartnameye göre yapılıp yapılmadığını kontrol edecek merci, işin sahibi Devlet Hava Meydanları İşletmesi. DHMİ’nin genel müdür koltuğuna ise havalimanının devreye alınmasından hemen sonra geçen yıl temmuz ayında Hüseyin Keskin atandı. Keskin, bu atamaya kadar, projenin yapımını ve işletmesini üstlenen Limak, Cengiz, Mapa ve Kalyon ortaklığı İGA’nın İcra Kurulu Başkanıydı. 10 milyar 247 milyon Euro (78.7 milyar TL) yatırım, 22 milyar 152 milyon Euro (170.3 milyar TL) ihale bedeli ve toplam 32.4 milyar Euro (249.2 milyar TL) ekonomik büyüklük ile Türkiye tarihinin en yüksek bütçeli projesindeki bu atama dikkat çekmişti.

PİST KÜÇÜLDÜ, KOT SEVİYESİ DÜŞÜRÜLDÜ

Kanal İstanbul projesi planlanan tarihte hayata geçirilemediği için, 2.5 milyar metreküp dolgu malzemesi sağlanamamış ve İstanbul Havalimanı arazisinde istenilen kot düzeyi düşürülmüştü. Havalimanının yüksekliğiyle ilgili yapılan revizyon, daha az dolgu miktarı gerektiği için inşaatı yapan ortak girişim grubunun maliyetlerinde düşüşe yol açmıştı. O dönem hükümet yetkilileri, aradaki farkın devletin kasasına gireceğini açıklamıştı. Aynı şekilde şartnamedekinden daha kısa yapılan üçüncü pistin de düşen maliyetinin devlete aktarılıp aktarılmayacağı merak konusu oldu.

Konut satış rakamında tarihi düşüş

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder