19 Kasım 2020 Perşembe

Çalışan ebeveynlerin kreş isyanı

Her geçen gün artan koronavirüs salgını nedeniyle okul öncesi kurumlar ile kreşler uzaktan eğitim kapsamına alındı. Çalışıp da çocuklarını bırakacak yer bulamayan aileler, sorunlarına çözüm bekliyor.

BOLD – Hükumet, tüm okul öncesi kurumlar ile kreşleri uzaktan eğitim kapsamına aldı. Bu durum çalışan anne ve babaların çocuklarını zor durumda bıraktı. Aileler, 20 yaşından küçüklere de sokağa çıkma kısıtlaması getirilmesi nedeniyle çocuklarını işyerlerine de götüremiyor.

AİLELER ÇIKIŞ YOLU ARIYOR

Cumhuriyet’ten Mustafa Çakır’ın haberine göre getirilen yasakla birlikte bakacak kimsesi olmayan aileler çocuklarını işyerlerine de götüremeyecek. Evlere çocuklar için bakıcı arayan aileler, kapalı olmasına karşın kreşlere ücretlerin yüzde 50’sini ödemek zorunda kalıyor. Hem kreş ve anaokuluna ücret ödemek hem de bakıcıya ödeme yapmak aileleri zor durumda bırakıyor.

ANNE, BABADAN BİRİNE İZİN VERİLMESİ İSTENİYOR

Birçok anne baba da aile büyüklerinden yardım istiyor. Ancak bu durum aile büyükleri için büyük risk oluşturuyor. Çalışan ebeveynlerin dışarıdan virüsü eve taşıyıp yaşlılara bulaştırmaları riski bulunuyor. Küçük çocuğu olan çalışan anne ve babalardan birisine izin verilmesi talep ediliyor. Kamuda bunun olabileceği ancak özel sektörde olmayacağına dikkat çekiliyor. Özel kreş ve anaokullarının sorunun çözümü için CİMER yoluyla Cumhurbaşkanlığı’na başvuracakları öğrenildi.

38 yıl sonra benim yaşadığımı kızlarımın da yaşayabileceğini hiç düşünmemiştim

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder