19 Kasım 2020 Perşembe

Sendikadan korkutan tespit: 4 milyon öğrenci uzaktan eğitime ulaşamıyor

Vaka sayısının artmasıyla 31 Aralık’a kadar okullar kapatılırken, uzaktan eğitimde yaşanan sorunlar tekrar gündeme geldi. Eğitim-Sen Başkanı Feray Aytekin Aydoğan, 4 milyonun üzerinde öğrencinin uzaktan eğitime ulaşamadığını belirtti. Aydoğan’a göre, erişebilen öğrencilerin yüzde 60’ından fazlası ise anne ve babasının cep telefonlarıyla uzaktan eğitime ulaşmaya çalışıyor.

BOLD – Türkiye genelinde koronavirüs vakalarının artmasıyla AKP hükumeti okulların 31 Aralık’a kadar kapatılarak uzaktan eğitime devam edilmesine karar verdi.

Gazete Duvar’ın haberine göre, pandemi döneminde kısmi olarak açılan okulların kapatılması kararının ardından eğitimciler ve veliler, online eğitim sürecinde derinleşen eğitimdeki eşitsizliklerin ortadan kaldırılmasını istedi.

Eğitim-Sen Başkanı Feray Aytekin Aydoğan, Milli Eğitim Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığının yüz yüze eğitim için gereken tedbirleri almadığını savundu. Aydoğan, şunları söyledi: “Okullarda tüm önlemlerin alınması gerektiğini defalarca ifade ettik. Tüm bu önlemler alınmazsa yüz yüze eğitimin sürdürülebilmesinin mümkün olmadığı, salgın yayılımının okullara etkisinin artacağı ve okulların kapatılacağı uyarısını yaptık. Bütün bu uyarılarımız 31 Aralık 2020’ye kadar uzaktan eğitim kararı açıklamasıyla bir kez daha haklı çıktı. Salgın döneminde 17 eğitim emekçisi arkadaşımızı kaybettik. Şubelerimizden gelen bilgiler doğrultusunda bin 248 eğitim kurumunda vakalar yaşandı. Yüzlerce eğitim emekçisi arkadaşımız ve öğrencilerimize pozitif tanısı konuldu. Gerekli önlemlerin alınmadığı koşullarda okulların çarşıdan, pazardan daha güvenli olduğu şeklinde bilim dışı açıklamaların hiçbir gerçekliği olmadığını görmüş olduk.”

4 MİLYON ÖĞRENCİ ULAŞAMIYOR

Uzaktan eğitim kararı alındığını ancak bu konuda sorunların devam ettiğini kaydeden Eğitim Sen Başkanı Aydoğan, hâlâ 4 milyondan fazla öğrenci uzaktan eğitime ulaşamıyor. Erişebilen öğrencilerin yüzde 60’ından fazlasının ebeveynlerinin cep telefonlarıyla uzaktan eğitime bağlanmaya çalıştığını ifaden eden Aydoğan, “Erişebilen öğrencilerimiz açısından cep telefonu üzerinden eğitimin nitelikli olduğundan söz etmemiz de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde Milli Eğitim Bakanlığının uzaktan eğitime erişim imkânı olmayan tüm öğrencilerin hem gerekli cihazlarını hem de internet erişimlerini sağlaması gerekiyor “dedi.

‘MERKEZİ SINAVLARIN İPTAL EDİLMESİ GEREKİYOR’

Tüm itirazlarına rağmen pandemi koşullarında yüz yüze sınavların da gerçekleştirildiğini kaydeden Aydoğan, “Hâlâ bundan sonra gerçekleştirilecek YKS ve LGS gibi merkezi sınavların iptaliyle ilgili bir açıklama yapılmadı. 16 Mart’ta okulların kapandığı günden bugüne uzaktan eğitime kesintisiz ulaşabilen özel okuldaki bir öğrenciyle uzaktan eğitime hiç erişemeyen öğrenci aynı sınavlara mecbur bırakılıyor. Sınavların bir an önce hem eğitimdeki eşitsizliğin derinleşmemesi hem de sağlık riski nedeniyle iptal edilmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.

BİRÇOK ÖĞRENCİ ONLİNE DERS YAPAMAYACAK

Öğrenci Veli Derneği (Veli-Der) Başkanı İlknur Kaya Bahadır ise, uzaktan eğitime birçok öğrencinin erişemeyeceğini belirterek,  şöyle konuştu: “Online alt yapıyı hazırlayamadıkları için okulları açmaya mecbur kalmışlardı. Şimdi okulları kapatmak zorunda kaldılar ve aynı sorun devam ediyor. Birçok öğrenci grubu yine online ders yapamayacak. Konunun muhatapları, bu alanın akademik çalışmasını yapan kişileri bir araya gelip bu süreci çocuklarımız için en iyi nasıl atlatırız diye bir şey yapılmıyor. Bir kişi ben her şeyi biliyorum diyor ve o da olmuyor. Bakan geçen hafta okullar önümüzdeki hafta bütün sınıflarda derslere başlayacak dedi. Dün açıklanan ise 31 Aralık’a kadar tatil olduğu. Eğitimde işler bir gün öyle bir gün böyle aileler tepkili. Dolayısıyla bu durum herkesi germiş durumda. Çocukları için endişeleniyor veliler ve iktidarın söylediği hiçbir şeyi ciddiye almıyorlar.”

Uzmanlardan Kovid-19 önlemlerine tepki: Mış gibi önlemler

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder