17 Haziran 2021 Perşembe

Ayten Öztürk Türkiye’deki işkenceleri anlattı: Askı, elektrik, tecavüz, tabutluk

Ağır işkenceler gördükten sonra tutuklanan ve iki gün önce tahliye edilen Ayten Öztürk, Ankara’da bir işkencehanede askıdan, elektriğe, taciz ve tecavüz girişimden tabutluğa koyulmaya kadar yapılan işkenceleri anlattı.

BOLD – 8 Mart 2018’de Lübnan’dan kaçırılıp Türkiye’ye getirilen Ayten Öztürk, Ankara’da bir işkencehanede yaşadığı insanlık dışı muameleleri Fosem TV’ye anlattı.

Askıdan falakaya elektroşoktan elektriğe, tacizden tecavüz girişimine, tabutluğa konulmadan boğma girişimlerine kadar her türlü işkenceyi yaşadığını söyleyen Öztürk, “Küçücük, daracık bir hücrede kaldım. Bu hücrede bana zaman zaman soğuk hava, zaman zaman sıcak hava verilerek orada beni boğmak, dış dünyadan tamamen koparmak ve düşüncelerimden tamamen arındırmak istiyorlardı” dedi.

Yapılan tüm işkencelere ve işbirliği tekliflerine dayandığını belirten Öztürk, “Oradaki her anımda sizler vardınız, tüm sevdiklerim, inandığım değerler vardı. Onlardan güç aldım, onlarla direndim. İşbirlikçilik tekliflerine yine onlarla karşılık verdim, tabi ki de kabul etmedim, etmezdim.” ifadelerini kullandı.

“HAKİM VE SAVCILAR YARALARIMA BAKMA GEREĞİ DUYMADILAR”

6 ay sonra serbest bırakıldığı yerde Ankara TEM tarafından gözaltına alınan Öztürk, hukuksuzlukların mahkeme sürecinde de devam ettiğini belirtti:

“Böyle bir süreçten sonra yargılanma sürecim başladı. Hakim ya da savcılar benim yaralarıma bakma gereği bile duymadılar. Oysaki bedenimde 898 yara izi vardı. 25 kilo vermiştim. Ayakta duramıyordum, konuşmakta zorluk çekiyordum, denge sorunu yaşıyordum. Çünkü öyle bir yerdeydim ki ne insan sesi duyabiliyordum ne hava alabiliyordum ne de gülebiliyor, konuşabiliyordum.”

“İŞKENCEYİ GİZLEMEYE ÇALIŞTILAR”

Öztürk: “Böyle bir yerde çıktıktan sonra da adaletsizlik devam etti. İşkence gizlenmeye çalışıldı. Ben yargılandığım davadan aslında serbest bırakılmıştım. Ancak işkenceden sonra Ankara polisi beni işkencecilerin bıraktığı yerde bulmuş gibi yapıp gözaltına aldılar ve tekrar tutukluluğum devam etti. Ben bu tutuklamanın işkencenin ört bas edilme amaçlı olduğunu düşünüyorum.”

“İŞKENCE VARDIR, EN SOMUT ÖRNEĞİ BENİM”

“Türkiye’de işkence yoktur” diyen İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun sözünü hatırlatan Öztürk, “Ülkemizde bir işkence gerçeği var. En somut göstergesi benim. Ben bunları yaşadım. Sağlık raporlarımda da mevcut. İşkence gerçeği her yerde teşhir edilmeli, anlatılmalı ve bu adaletsizliklerin ve bu vahşetin sürmemesi için herkesi duyarlı olmaya ve mücadeleye davet ediyorum.” diye konuştu.

Lübnan’dan kaçırılıp özel uçakla Türkiye’ye getirildikten sonra 6 ay boyunca işkence gördüğünü açıklayan Ayten Öztürk, 10 Haziran’da İstanbul 3. Ağır Ceza Mahkemesinde DHKP-C üyesi olduğu iddiasıyla iki kez ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası verildi.

Öztürk’ün gördüğü işkenceleri anlattığı 12 sayfalık savunmasını ilk kez Bold Medya‘da yayınlanmıştı.

Ankara’daki işkence merkezinde 6 ay işkence gören Ayten Öztürk her şeyi anlattı

 

Tahliye olan Ayten Öztürk cezaevi çıkışında gözaltına alındı

Ayten Öztürk Türkiye’deki işkenceleri anlattı: Askı, elektrik, tecavüz, tabutluk yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder