15 Haziran 2021 Salı

Hanefi Avcı’dan Adalı cinayeti açıklaması: Adım atılırsa failler ortaya çıkacak

Eski emniyet müdürü Hanefi Avcı, Kutlu Adalı cinayeti ile ilgili son dönemde yapılan açıklamalara dikkat çekerek, ”En azından Adalı cinayeti çok açık gözüktü. O olayı araştırırlarsa, bir adım atarlarsa bence failler ortaya çıkacak” dedi. 

BOLD – Emniyet eski Müdürü Hanefi Avcı, Kutlu Adalı cinayetinin üzerine gidildiği takdirde faillerin ortaya çıkacağını öne sürdü. Avcı, Mehmet Ağar ve Korkut Eken’in olayın fiilen içerisinde olduğunun görüldüğünü kaydetti.

ADIM ATILIRSA FAİLLER ORTAYA ÇIKAR

KRT TV’de yayınlanan Gazeteci Mustafa Hoş’un Gündem Özel programına katılan Avcı, ”Şu anki bilgilerle sizin buradan değerlendirmelerinizle Mehmet Ağar ve Korkut Eken yargılanmalı mı?” sorusuna ”En azından Adalı cinayeti çok açık gözüktü. O olayı araştırırlarsa, bir adım atarlarsa bence failler ortaya çıkacak. Anlatılanlar, anlatılanların Atilla Peker tarafından doğrulaması, o tarihte Barış Kuvvetleri Komutanı’nın anlatılanları doğrulaması. Böyle bir olayın içerisinde Mehmet Ağar ve Korkut Eken’in fiilen olduğunu görüyorsunuz. Şimdi eğer ortaya çıkan bilgilerle iyi bir araştırma yaparsanız her şey ortaya çıkacak” ifadelerini kullandı.

EKEN GELDİ, ARAÇ TAHSİS ETTİK

Adalı cinayeti ile ilgili daha önce gazeteci Saygı Öztürk’e konuşan emekli yarbay Korkut Eken, “O gazeteciyi tanıyorsam, biliyorsam şerefsizim” dedi. Atilla Peker’le KKTC’ye gittiğini belirten Eken, o dönem PKK’nın, yaralıları Rum Kesimi’ne taşıması olayına el koymak için KKTC’de bulunduğunu söyledi. Emekli Orgeneral ve eski Jandarma Genel Komutanı Galip Mendi de MİT görevlisi Korkut Eken’le görüştüklerini doğrulayarak, “PKK ile ilgili istihbarat çalışması yapılacağını söyledi. Biz de kendisine beyaz Renault marka Toros aracı tahsis ettik” dedi. Mendi, görüşmede yer alan Atilla Peker’in de Sedat Peker’in kardeşi olduğunu sonradan öğrendiğini söyledi.

“ADALI’NIN ÖLÜMÜ BENİM ELİMLE OLMADI”

Saygı Öztürk’e konuşan Sedat Peker’in kardeşi Atilla Peker de “1996 yılının mart ya da nisan ayıydı. Kardeşim Sedat Peker’in çağrısı üzerine otele gittim. Orada Korkut Eken de bulunuyordu. Kıbrıs’ta, Türk tarafını Yunanlılara satmak isteyen PKK’lılar olduğunu, bunların asker ve polislerimizi şehit edenler olduğunu söyledi. Ben o dönemde 27-28 yaşındayım. Her gencin gösterdiği refleksi gösterip Korkut Bey’le Kıbrıs’a gittim. Şükürler olsun ki Kutlu Adalı’nın ölümü benim elimden olmadı. Korkut ağabeyle birlikte Kıbrıs’a gidip bir otele yerleştik. Albay Galip Mendi’nin görev yaptığı Sivil Savunma Dairesi’ne gittik. Orada Yarbay Enver Topuz da bulunuyordu. Onların Kutlu Adalı suikastıyla ilgilerinin olup olmadığını bilmiyorum. O görüşme sırasında da Kutlu Adalı adı geçmedi. Ben bu şahsın o zaman PKK’lı terörist olduğunu sanıyordum” dedi.

 

 

 

 

 

Hanefi Avcı’dan Adalı cinayeti açıklaması: Adım atılırsa failler ortaya çıkacak yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder