17 Haziran 2021 Perşembe

Sezgin Baran Korkmaz Brunson’u A Haber’e çıkarmak istemiş

Firari iş adamı Sezgin Baran Korkmaz’ın, ABD’li rahip Brunson davasında devreye girdiği ortaya çıktı. Korkmaz’ın Brunson’un duruşmalarına girdiğini anlatan avukat İsmail Cem Havalurt, “Brunson, A Haber’e çıkıp ‘Türk halkını seviyorum, iddialar doğru değil’ desin” teklifinde bulunduğunu anlattı.

BOLD – Organize suç örgütü lideri Sedat Peker’in açıklamalarıyla gündeme gelen Sezgin Baran Korkmaz ile ilgili önemli bilgiler gelmeye devam ediyor. Gazeteci İsmail Saymaz, Rahip Brunson’un avukatı İsmail Cem Havalurt ile görüşerek yaşananları anlattı. Korkmaz’ın Brunson’ın ev hapsi sırasında kendilerini aradığını ve bazı yönlendirmelerde bulunduğunu belirterek “Brunson meselesine dahil olmaya çalıştı, istediği sonucu alamadı” dedi.

İşte Bronson’un avukatının anlattıkları:

DURUŞMAYA SİVİLLER GİREMİYORDU, KORKMAZ ALINDI

O günlerde Brunson ev hapsindeydi. Korkmaz’ın avukatı “Görüşmek istiyoruz” dedi. Korkmaz, “Brunson’un hapiste kalmasını isteyen devlette klikler var, bunlarla mücadele ediyoruz. Brunson, A Haber’e çıkıp ‘Türk halkını seviyorum, iddialar doğru değil’ desin” dedi. “Ne faydası olacak?” diye sordum. “Klikler arası çatışma var, elimiz güçlenir” dedi. Brunson’a ilettim. “Bence yapma” dedim. ABD’de hukuk bürosunu aradılar. “Kesinlikle yapmayın, uzak durun” dediler. Ertesi gün duruşmaya çıktık. Korkmaz da geldi. Sivilleri almıyorlardı. Bir şekilde girdi. Çıkışta ben açıklama yaparken, “O kadar çaba sarf ettik. Korkmaz’ın katkılarıyla oldu” dememi istedi. “Etmem” dedim. Brunson’un eşine yaklaşmaya çalışıyordu.

UÇAĞINI BRUNSON’A TAHSİS ETTİ, BRONSON BİNMEDİ

Tahliyeden bir önceki celse bana bir uçak kiralama faturası gösterdi. Brunson, onun uçağına binmedi.

ARABULUCU BİR PAPAZ TUTTU

Bir kere Korkmaz, arabulucu Katolik bir papazla Brunson’un evine geldi. Görüşmenin içeriğini bilmiyorum. Brunson temkinli ve soğuktu. Korkmaz, Amerika ile bağ mı kurmaya çalışıyordu, anlayamadım. Brunson meselesine dahil olmaya çalıştı. İstediği sonucu alamadı.

ABD’DEKİ DAVASINI ÇÖZMEK İÇİN

Gazeteci Saymaz’ın “Korkmaz  ABD’deki davasını çözmek için Bronson’a yaklaşmış olabilir mi?” yönündeki soruya avukat şu cevabı verdi: “Sanırım, öyle. Osman Kavala’yı da dert etmişti. Bu davaya avukat olarak girmemi istedi. Yine ABD Büyükelçiliği’nde görevli Metin Topuz’un davasına girmeye çalışıyordu. O da olmadı.”

Sezgin Baran Korkmaz Brunson’u A Haber’e çıkarmak istemiş yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder