10 Haziran 2021 Perşembe

“Biz bize yeteriz” hamasetinden bugünlere nasıl gelindi?

Salgın dönemine “Biz bize yeteriz” diye giren AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan, kasada para kalmayınca yükselen yardım taleplerini seslendiren muhalefete, “Siz doyurun” diye cevap verdi. Peki Türkiye bu yardım yapılamaz sürece nasıl geldi?

BOLD ANALİZ – AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, partisinin grup toplantısında kasanın sıfırlandığını itiraf etti. Türkiye’nin dört bir yanından yükselen “açlık” eleştirilerine Erdoğan, “Şimdi bakıyorsunuz sözde siyasi parti genel başkanı olarak konuşanlar, neymiş millet açmış. Aç olarak dolaşanları buyurun siz de doyuruverin” dedi. Peki yardımlaşmanın yasaklandığı, yardım yapanların hapislere atıldığı bugünlere nasıl gelindi?

HAYIRSEVERLİK SUÇ OLDU

Her şey 17-25 Aralık döneminde ortaya saçılan yolsuzluklarla başladı. O dönem Gülen Hareketi’ne yönelik başlayan baskılar 15 Temmuz ile zirveye çıktı. Gülen Hareketi’nin Türkiye ve dünyanın dört bir yanında yardım organizasyonları yapan derneği Kimse Yok mu? ile il ve ilçelerde yardım çalışmaları yürüten 104 vakıf ve bin 125 derneği kapatıldı. Bu dernek vakıflarda çalışan, ayrıca kermes gibi yardım organizasyonlarında görev alan binlerce ev kadını başta olmak üzere onbinlerce kişi hakkında soruşturma başlatılıp hapse atıldı. KHK ile işsiz kalanlara yardım yapmaya çalışan binlerce kişi de tutuklandı. Halk artık yardım yapmaktan korkar hale geldi.

YARDIMSEVER ŞİRKETLERE EL KONULDU

Halkın yardımlarının engellendiği gibi Anadolu’nun dört bir yanına yardımlar götüren Gülen Hareketi’ne yakınlığı ile bilinen bine yakın şirkete de el konuldu. AKP Hükumeti tarafından el konulan Boydak, Koza İpek, Aydınlı Giyim ve Uğur Soğutma’nın da bulunduğu 885 şirketin aktif büyüklüğü ise şu an 64 milyar lirayı geçti. Bu şirketlerin bulundukları illerde sağladıkları yardımlar ise sosyal yardımlaşmaya yardımcı olurken, el konulmasının ardından bu yardımlar bir anda sıfırlandı.

CHP’Lİ BELEDİYELERİN YARDIM HESAPLARI BLOKE EDİLDİ

Kurulduğu günden beri makarna ve kömür yardımlarını tekeline alan AKP, diğer siyasi partilerin yoksul halka yardım yapmasına da engel oldu. Son olarak koronavirüs salgını tedbirleri kapsamında geçen yıl Nisan ayında İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılan bir genelge ile CHP’li belediyelerin başlattıkları yardım kampanyaları yasaklandı. İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun talimatıyla CHP’li belediyelerinin başlattığı yardım kampanyalarında bankalarda açılan dayanışma hesaplarına bloke konuldu.

Sedat Peker Hakan Fidan’ı yaktı

“Biz bize yeteriz” hamasetinden bugünlere nasıl gelindi? yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder