18 Eylül 2021 Cumartesi

Elektrik dağıtım şirketleri batmasın diye halka 10 milyar liralık fatura çıkarıldı

Son aylarda vatandaşlara gelen yüksek elektrik faturalarının sebebi anlaşıldı. Elektrik faturalarının kabarmasında 10 milyar lirayı bulan başta kayıp kayıp kaçak bedeli olmak üzere dağıtım firmalarının batmasını önlemeye yönelik maliyetlerin etkili olduğu ortaya çıktı.

BOLD – Elektrikte pahalılık artarak devam ediyor. Devletin dağıtım şirketlerine kilovatsaat başına 23.76 kuruştan sattığı elektriği halk 47.43 kuruşa tüketiyor. Sadece geçen yıl özel şirketlerin hizmet verdiği dağıtım sektörüne halk üzerinden aktarılan kaynak 10 milyar TL’yi buldu.

GEÇEN YIL HALKIN CEBİNDEN ŞİRKETLERE DESTEK İÇİN 10 MİLYAR ÇIKTI

Özelleştirilen üretim, dağıtım ve perakende elektrik satışta şirketlerin zarar etmesi nedeniyle, bunlara ek destekler sağlanıyor. Bu destekler nedeniyle halkın faturası daha da kabarıyor. Sözcü’den Taylan Büyükşahin’e konuşan Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Özdağ, dağıtım ve tedarik şirketlerine Elektrik Üretim A.Ş. (EÜAŞ) üzerinden devletin ucuz elektrik verdiğini söyleyerek, “1 Ocak 2016-1 Temmuz 2021 arasındaki dönemde EÜAŞ toptan elektrik fiyatları yüzde 34 artarken, mesken abone grubunda dağıtım bedeli artışı yüzde 124 olmuştur. Böylece 2020’de dağıtım şirketlerine aktarılan kaynak 10 milyar TL oldu” dedi.

GEÇEN YIL YAPILAN DEĞİŞİKLE DAĞITIM FİRMALARI KORUNDU

Dağıtım şirketlerinin kamu tarafından sürekli desteklendiğini vurgulayan Özdağ, “25 Kasım 2020’de Elektrik Piyasası Kanunu değişikliği ile dağıtım şirketlerine avantajlar sağlandı. Değişiklik yapılırken kayıp- kaçak bedeli adı altında abonelerden para tahsil edilmesinin önlenmesini, mesken abonelerinden KDV ve TRT fonunun kaldırılmasını istedik. Ancak bunlar yapılmadı. Sonuçta EPDK’nın elektrik zamlarını yapabilmesi ve dağıtım şirketlerinin çıkarlarını koruyabilmesinin yasal altyapısı TBMM’de hazırlanmış oldu” dedi.

DAĞITIMDAN KAYNAKLANAN KAYIPLARI DA HALK ÖDÜYOR

Kayıp ve kaçak oranlarında OECD ülkeleri ortalamasının yüzde 7, TEİAŞ verilerine göre ise Türkiye’de bu oranın 2019 itibarıyla yüzde 10.7 olduğunu söyleyen Özdağ, ülke kaynaklarının israf edildiğini belirtti. Özdağ, “Ancak dağıtım şirketlerinden iletim seviyesinden elektrik alan OSB’ler, fabrikalar gibi büyük müşteriler hariç tutulduğunda dağıtım şebekesi kayıplarının daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Görüldüğü gibi dağıtım şirketlerinin önlemeleri gereken kayıp-kaçak bedelini hâlâ bizler ödüyoruz” dedi.

 

15 Temmuz’un şahidi Tenkil Müzesi için bir araya geliyorlar

Elektrik dağıtım şirketleri batmasın diye halka 10 milyar liralık fatura çıkarıldı yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder