18 Ocak 2019 Cuma

NBA Yöneticisi Adam Silver’dan Enes Kanter’e destek: Tehditler ciddi

NBA Yöneticisi Adam Silver, New York Knicks orta saha oyuncusu Enes Kanter’in can güvenliği endişeleri nedeniyle Londra’ya gitmeme kararını desteklediğini çünkü kendisine yönelik tehditlerin ciddi olduğunu söyledi.

SİLVER: TEHDİT SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN OLSA DAHİ ÇOK CİDDİYE ALIYORUZ

New York Knicks orta saha oyuncusu Enes Kanter, can güvenliğinin olmadığını belirterek takımının 17 Ocak’ta O2 Arena’da Washington Wizards ile oynadığı maça gitmemişti.

Enes Kanter, her platformda Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı ve Türkiye’de yaşanan insan hakları ihlallerini eleştiriyor.

Son olarak İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı Enes Kanter hakkında “silahlı terör örgütü üyesi olmak” iddiası ile yakalama kararı çıkardı ve Interpol’e “kırmızı bülten” çıkarılması için hafta başında girişim başlattı.

Londra’da O2 Arena’da karşılaşma öncesi bir açıklama yapan NBA Yöneticisi Adam Silver, “Şunu söyleyebilirim benim için oyuncularımızın güvenliğinden daha önemli bir şey yoktur. Aldığı tehdit sosyal medya üzerinden olsa dahi çok ciddiye alıyoruz.” dedi.

KANTER: TAKIMIM LONDRA’YA UÇARKEN TÜRKİYE KIRMIZI BÜLTEN TALEBİNİ İLETTİ 

BBC’de Perşembe günü yayınlanan Newsbeat programına konuşan Enes Kanter, “Takımım uçtuğu sırada hala havada iken Türk hükümeti benim için Interpol’e bir kırmızı bülten talebi gönderdi. Sonuçta ben Londra’ya gitmiş olsaydım, uçağı terk ettiğim anda beni Türkiye’ye gönderebilirlerdi.”  dedi.  

Adam Silver, “Benim duruşum şu dur ki Enes’in burada (Londra’da) olmaması oldukça üzüntü verici ancak gelmeme konusunda kararını sonuna kadar anlıyorum” dedi.

ENES KANTER’DEN BAŞKAN TRUMP’A TÜRKİYE ÇAĞRISI

Enes Kanter, ABD Başkanı Donald Trump’a Türkiye’deki insan hakları ihlallerini daha çok gündeme getirmeye çağırdı.

Reuters Haber Ajansı’na New York’ta bir açıklama yapan Enes Kanter, “Başkan Trump’ın Türkiye’de yaşananlarla ilgili açık bir şekilde konuşması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü insanların kaçırıldığı, cezaevinde işkence gördüğü ve öldürüldüğü yönünde birçok haber var.” dedi.

KANTER, TİME DERGİSİNE KONUŞTU: BİR GÜNDE YÜZLERCE TEHDİT ALIYORUM

Bu arada ‘Time’ dergisine konuşan Enes Kanter, Türkiye’nin kendisine “terörist” demesi dolayısıyla takım arkadaşlarının güldüğünü belirterek, “Bütün arkadaşlarım gülüyor. ‘Bu nedir? Bu saçma. Eğer onlar sana terörist diyorlarsa, onlar deli’ diyorlar.” dedi.  

Kanter, daha önce haftada bir ya da 2 ölüm tehdidi aldığını, ancak son günlerdeki açıklamaları yüzünde bir günde yüzlerce ölüm tehdidi aldığını belirtti

ABD’li Senatör Marco Rubio’dan Enes Kanter’e destek

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder