29 Ağustos 2020 Cumartesi

Yüz yüze eğitimle ilgili bakan net cevap vermedi: Kararı salgın belirleyecek

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, yüz yüze eğitimin başlamasını istediklerini belirterek, ancak son günlerde salgınla ilgili gelen verilere dikkat çekti. Bakan Selçuk, “Sağlık Bakanlığımız ‘okulların tamamının açılmasında sakınca yoktur’ derse biz tabii ki açarız” dedi.

BOLD – Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, uzaktan eğitim çalışmaları ve yeni eğitim öğretim yılı hazırlıklarıyla ilgili basın toplantısı düzenledi. Okulların açılmasıyla ilgili Bakan Selçuk, “Sağlık Bakanlığımız ‘okulların tamamının açılmasında sakınca yoktur’ derse biz tabii ki açarız. Biz belirli sınıflarda 21 Eylül’de yüz yüze eğitimi başlatacağız” dedi.

UZAKTAN EĞİTİM PAZARTESİ BAŞLIYOR

Koronavirüs salgını nedeniyle geçtiğimiz dönemin bir bölümünü uzaktan eğitim modeli ile evlerinde tamamlayan milyonlarca öğrenci yeni döneme 31 Ağustos’ta yine uzaktan eğitimle başlayacak. Yüz yüze eğitime ise 21 Eylül’de Bilim Kurulu tarafından tavsiye edilen sınıflarda kademeli olarak başlanması planlanıyor. Dolmabahçe Çalışma Ofisi’nde kameraların karşına geçen Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, uzaktan eğitim çalışmaları ve yeni eğitim öğretim yılı hazırlıklarıyla ilgili bilgileri kamuoyuyla paylaştı.

SAĞLIK BAKANLIĞI AÇILABİLİR DERSE AÇARIZ

21 Eylül’de okulların yüz yüze eğitime açılıp açılmayacağı ile ilgili Selçuk, “Milli Eğitim Bakanlığının tek başına karar alıp da söylemesi, diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde alınabilecek bir karar olmasından dolayı mümkün değil. Biz Milli Eğitim Bakanlığı olarak çocukların yüz yüze eğitim almasını tabii ki çok istiyoruz ama salgının seyrine ilişkin sayılar yayınlanıyor. Sağlık Bakanlığımız ‘okulların tamamının açılmasında sakınca yoktur’ derse biz tabii ki açarız. Biz belirli sınıflarda 21 Eylül’de yüz yüze eğitimi başlatacağız” dedi.

1.5 MİLYON ÖĞRENCİ EBA’YA ULAŞAMIYOR

Her türlü senaryoya hazır olduklarının altını çizen Bakan Selçuk, zaten salgının başlamasının ardından kısa bir sürede EBA ile uzaktan eğitim vermeye başladıklarının altını çizdi. Şu an için mezralar, yaylalar çocukların internete erişiminde sorun bulunduğunu aktaran Selçuk, “16 milyon çocuğun erişimiyle alakalı problem görünmüyor ama yaklaşık 1 buçuk milyon çocuğun erişim sorunu var, bunu biliyoruz. O çocukları EBA’da göremiyoruz. Bu çocuklara nasıl erişeceğiz? Her bir çocuğumuza 17 kitaptan oluşan bir set veriyoruz. Köy okullarındaki, mezralardaki çocuklarımıza veriyoruz. 5 bin 200 destek noktası kuruyoruz” dedi.

Bahçeli’den “Ege’de tarihsel çıkarlara sırt dönmeyeceğiz” çıkışı

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder