15 Kasım 2020 Pazar

Belirsizlikten endişe eden halk harcama yapmaya korkuyor

Koronavirüs salgının artması ve ekonomide yaşanan beklenmedik durumlar halkı ihtiyatlı olmaya itti. Kur ve enflasyonda artış bekleyen halk, tasarrufunu koruyabilmek için yastık altına yöneldi.

BOLD – ING Türkiye’nin yaptığı Tasarruf Eğilimleri Araştırması, ekonomideki belirsizliğin ve beklenmedik durumların oluşturduğu korkuların, halkı ihtiyatlı davranmaya ittiğini ortaya koydu. 2020’nin ikinci çeyreğinde yüzde 14.3 olan tasarruf sahipliği oranı, üçüncü çeyrekte yüzde 20.2’ye ulaştı. Tasarruf sahiplerinin büyük kısmı tasarruf araçlarında yastık altını tercih etti.

EN ÇOK GENÇLER TASARRUF YAPIYOR

Araştırmaya göre yılın üçüncü çeyreğinde tasarrufa en fazla yönelen kesim, bir önceki çeyreğe göre 6 puan artışla yüzde 30 seviyesine ulaşan 25-34 yaş grubu oldu. Çocuksuz bireylerde tasarruf etme durumu ikinci çeyreğe göre 4 puanlık artışla yüzde 24’e, çocuklu bireylerde ise 7 puanlık artışla yüzde 18’e çıktı. Tüm yaş grupları incelendiğinde, tasarruf yapma gerekçeleri, “geleceğe yatırım”, “çocuklarım için”, “beklenmedik durumlara karşı güvence” olarak sıralandı.

TASARRUF YAPMAK İSTEYENLER DE ARTTI

Tasarruf sahibi olanlar içerisinde düzenli tasarruf yapanların oranı, ikinci çeyreğe göre 8 puanlık artışla yüzde 63 oldu. Araştırma yalnızca tasarruf yapanların değil, tasarruf yapmayı düşünen kişilerin sayısının arttığını da ortaya koydu. Buna göre, yakın gelecekte tasarruf yapmayı planlayanların oranı yüzde 37.5’e yükseldi. Bu kişilerden yüzde 16’sı tasarruf planını önümüzdeki üç ayda hayata geçirmeyi planladığını belirtti.

EKONOMİK BELİRSİZLİK TASARRUFA YÖNLENDİRDİ

ING Türkiye Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Ozan Kırmızı, “Pandemi nedeniyle dünya zor bir dönemden geçiyor ve bu durum sağlığın yanı sıra ekonomik belirsizlikleri de beraberinde getiriyor. Tasarruf sahipliği oranının artması ve daha fazla bireyin tasarruf yapmayı düşünmesi de bunun önemli bir göstergesi” dedi.

25 üniversite öğrencisi 2 gündür İstanbul’da gözaltında

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder