16 Aralık 2020 Çarşamba

Varlık Fonunda ne saklıyorlar?

Cumhurbaşkanlığı, Türkiye Varlık Fonuna ait raporları süresi içinde TBMM’ye sunmamayı alışkanlık haline getirdi. CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel, bu durumun Saray’ın Türkiye Varlık Fonunu denetimden kaçırdığına yönelik yorumlara neden olduğunu kaydetti. 

BOLD – CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel, Türkiye Varlık Fonuna (TVF) ilişkin 2019 yılı denetim raporunun TBMM’ye gelmemesinin nedenini sordu. Özel, TBMM Başkanlığı’na, Türkiye Varlık Fonu Yönetim Anonim Şirketinin denetim raporlarının TBMM’ye gönderilmemesi üzerine bir girişimde bulunup bulunmadığını sordu.

TVF DENETİMLERDEN KAÇIRILIYOR

Evrensel’in haberine göre Özgür Özel, TBMM Başkanı Mustafa Şentop tarafından yazılı olarak cevaplandırılması talebiyle Meclis Başkanlığına yazılı soru önergesi iletti. İlgili kanun gereğince TBMM Plan ve Bütçe Komisyonuna, TVF’nin 2019 yılına ait mali tablo ve faaliyetlerinin, denetim raporları üzerinden Ekim 2020’de denetlenmesi sorumluluğunun yüklendiğini belirten Özel, şirkete ve fona ait 2019 yılı denetim raporunun, kanunda belirtilen zaman dilimi içinde komisyona ulaştırılmadığını ve denetim yapılamadığını belirtti. Özel, TVF’nin Ekim 2019’da yapılması gereken 2018 yılı denetiminin de Haziran 2020’de gerçekleştirildiğini, bu gelişmelerin TVF’nin denetimden kaçırıldığı yorumlarına neden olduğunu belirtti.

TBMM’NİN SAYGINLIĞINI KORUMAK İÇİN GİRİŞİMDE BULUNACAK MISINIZ?

Özel, önergede şu soruları yöneltti: “Türkiye Varlık Fonuna ilişkin 2019 yılı denetim raporunun TBMM’ye gelmemiş olmasının nedeni nedir? TBMM Başkanlığı, Türkiye Varlık Fonu Yönetim Anonim Şirketinin denetim raporlarının TBMM’ye gönderilmemesi üzerine bir girişimde bulunmuş mudur? Hangi sonuçlara ulaşılmıştır? Herhangi bir girişimde bulunulmamış ise nedeni nedir? 2018 yılı denetim raporlarının da geciktiği dikkate alındığında, Cumhurbaşkanlığı’nın fona ait raporları süresi içinde TBMM’ye sunmamayı bir alışkanlık haline getirdiği anlaşılmaktadır. TBMM’nin denetim hakkı ve saygınlığının korunması için bir girişimde bulunacak mısınız?”

Örtülü ödenekte Kasım rekoru

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder