Koronavirüs sonrası açıldığı 11 Mayıs’tan beri ortalama 1.3 milyon ziyaretçisi olan AVM’lerin yeni normalde ziyaretçisi iki katına çıktı. Bu süreçte açılan Türkiye’deki tüm AVM’lerin ziyaretçi sayısı 2.6 milyon kişiye yükseldi.
BOLD – 1 Haziran itibarıyla Türkiye genelindeki alışveriş merkezlerinin (AVM) tümü kapılarını ziyaretçilere açtı. 11 Mayıs’ta normalin yüzde 20’si seviyesinde olan ziyaretçi sayısı da 1 Haziran’da yüzde 40’a yükseldi.
AVM’LERDEKİ RESTORANLARIN YÜZDE 90’I AÇILDI
Sözcü’den Emre Deveci’ye konuşan Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş, 11 Mayıs’ta ziyaretçi sayısında normal döneminde yaklaşık yüzde 20’sine ulaştıklarını, 1 Haziran’da ise oranın yaklaşık yüzde 40’a yükseldiğini söyledi. 11 Mayıs’ta Türkiye genelindeki AVM’leri 1 milyon 226 bin kişi ziyaret etmişti. 1 Haziran’da rakam yaklaşık 2,6 milyon oldu. Altaş, 11 Mayıs’ta AVM’lerdeki mağazaların yaklaşık yüzde 50’si açılırken, bu oranın 1 Haziran’da restoranlar hariç yüzde 90’a ulaştığını söyledi.
KİRA BELİRSİZLİĞİ OLAN MAĞAZALAR AÇILMADI
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, AVM’lerde açılan mağazalarda hazır giyim sektöründe ciroların normal ortalamaların yüzde 20-25’i seviyelerinde olduğunu söyledi. Kiralarda indirim ve ciroya endeksleme konusunda bazı AVM’lerde sorununun sürdüğünü ve bu yüzden bu yerlerde mağazaların açılmadığını söyleyen Öncel, “En büyük sorun düşük talep. Son açıklanan kredi paketinin bir canlanma getirmesini, yavaş yavaş toparlanma olmasını bekliyoruz” dedi.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder