Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu’nun yaptığı sınav, Türkiye’de zengin ve yoksul öğrenciler arasındaki uçurumu ortaya koydu. Hazırlanan detaylı rapora göre zengin öğrenciler, yoksul öğrencilerden daha iyi eğitim alıyor. Ayrıca Türkiye, sınava giren 58 ülke içinde en fazla yoksul öğrencisi bulunan sekizinci ülke oldu.
BOLD – Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu’nun (EIA) 4 yılda bir yaptığı, dünyadaki en büyük ve en kapsamlı uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme çalışmalarından biri olan TIMSS 2019 sonuçları açıklandı. Bu sonuçlara göre Türkiye, matematik ve fen alanlarında hem başarı puanını hem de sıralamasını artırarak ilk kez TIMSS uygulamalarında sabit başarı ölçüsü kabul edilen 500 puanın üzerine çıktı.
TÜRKİYE İLK KEZ 500 PUAN ÜZERİNE ÇIKTI
Sonuçları değerlendiren Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, “Olmak istediğimiz yerde değiliz ama yoluculuğumuzda kat ettiğimiz yol oldukça sevindirici.” dedi. AKP, bu sonuçları “Eğitimde uçuşa geçildiğinin” işareti olarak yorumlasa da TIMSS 2019’un detaylı değerlendirme raporu büyük bir uçurumu gözler önüne serdi.
EN FAZLA YOKSUL ÖĞRENCİSİ OLAN 8’İNCİ ÜLKE
Birgün’de yer alan habere göre Türkiye, TIMSS 2019’a katılan 58 ülke içinde en fazla yoksul öğrencisi bulunan sekizinci ülke oldu. Sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrenciler, durumu iyi olan akranlarının gerisinde kaldı. “Yoksul” kesimdeki 8’inci sınıf öğrencileri, TIMSS’te referans kabul edilen 500 puana ulaşamadı.
ZENGİNLER YOKSULLARA FARK ATTI
Araştırmaya katılan öğrencilerin sosyoekonomik durumlarını ele alan rapor, ülkede var olan eşitsizliği bir kez daha gün yüzüne çıkardı. Türkiye’deki 5 ve 8’inci sınıf öğrencileri, sosyoekonomik durumları açısından hem matematik hem de fen alanında, “Dezavantajlı öğrenciler” ve “Avantajlı öğrenciler” olarak ikiye bölündü.
606 sayfalık kapsamlı değerlendirme raporu, adaletsiz gelir dağılımının eğitime etkisini ortaya koydu. Bu ilişkinin en belirgin yaşandığı ülkelerden biri Türkiye oldu.
EŞİTSİZLİK MAKASI AÇIK
Rapora göre 4’üncü sınıf Matematik alanında Türkiye’yi temsil eden öğrencilerin yüzde 27’si, sosyoekonomik açıdan avantajlı durumda olan ailelerin çocuklarından, yüzde 44’ü ise dezavantajlı ailelerin çocuklarından oluştu. Avantajlı kesimde yer alan öğrencilerin TIMSS 2019 4’üncü sınıf Matematik alanındaki ortalama puanı 565 ile ifade edildi. Dezavantajlı öğrencilerden oluşan yüzde 44 ise Matematik alanında 501 ortalama puanı yakalayabildi.
Dördüncü sınıf öğrencilerinin Fen alanındaki başarılarının değerlendirildiği testlerde de tablo değişmedi. Sosyoekonomik anlamda avantajlı kesimde yer alan çocuklar ile dezavantajlı kesimde yer alan öğrenciler arasındaki puan farkı Fen alanında 55 olarak gerçekleşti. Buna göre, “Avantajlı” öğrencilerinin dördüncü sınıf Fen puan ortalaması 562, “Dezavantajlı” öğrencilerin puan ortalaması ise 507 olarak belirlendi.
REFERANS PUAN AŞILAMADI
Türkiye’den TIMMS 2019’a katılan 8’inci sınıf öğrencilerinin sosyoekonomik altyapıları ise yüzde 27’si avantajlı, yüzde 45’i dezavantajlı olarak sıralandı. Öğrenciler arasında ortalama puan farkına ilişkin tablo 8’inci sınıf Matematik alanında da yaşandı. Öğrenci toplamının yüzde 27’sini oluşturan, “Avantajlı” durumdaki öğrencilerin Matematik alanındaki başarı puan ortalaması 540, “Dezavantajlı” durumdaki öğrencilerin ise 474 olarak kayıtlara geçirildi. Sosyoekonomik açıdan iyi durumda olan ve iyi durumda olmayan öğrencilerin Fen alanındaki ortalama puanlarının ise sırasıyla 553 ve 497 olduğu bildirildi.
DEZAVANTAJLILARIN ORANI YÜKSEK
Türkiye, TIMSS 2019’da değerlendirilen 58 ülke arasında, sosyoekonomik açıdan dezavantajlı durumda olan öğrencilerin oranının en yüksek olduğu sekizinci ülke olarak öne çıktı. Sekizinci sınıf seviyesinde gerçekleştirilen Matematik ve Fen değerlendirmelerine katılan sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrenciler, TIMSS’te ortalama puan olan 500’ün altında kaldı.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder