21 Haziran 2021 Pazartesi

Orhan İnandı’nın kurucusu olduğu Sapat Eğitim Kurumları’ndan büyük başarı

Kurucusu Orhan İnandı’nın kaçırılmasıyla bir süredir Türkiye ve Kırgızistan başta olmak üzere dünyanın gündeminde bulunan Sapat Eğitim Kurumları, son üniversite sınavında Kırgızistan birincisini bünyesinden çıkararak büyük bir başarıya imza attı.

BOLD – Kurucusu Orhan İnandı’nın kaçılmasıyla gündemde olan Sapat Eğitim Kurumları, Kırgızistan’da büyük başarılara imza atıyor.

Ülkede 42 bin öğrencinin katıldığı üniversiteye giriş sınavında Sapat Eğitim Kurumları Karakol Hüseyin Karasaev Lisesi öğrencisi Caydar Nurgaziev en yüksek puanı aldı. Ülke birincisi olan Nurgaziev 232 puan alarak geçen yılın en yüksek puanı 229 geçmeyi başardı.

Kırgız medyası Sapat Eğitim Kurumlarının bu başarısına kayıtsız kalmadı. Sapat Eğitim Kurumlarının başarısı sosyal medyada da gündem oldu.

CUMHURBAŞKANI KABUL EDİYOR

Kırgızistan’da üniversite okumak için Türkiye’deki gibi giriş sınavında ii puan yapmak gerekiyor. Bu seneki sınavdan altın sertifika almaya hak kazanan 58 öğrenci istediği üniversitenin istediği bölümünde okuyabilecek.

Kırgızistan’da üniversiteye giriş sınavlarında en yüksek puan alarak altın sertifika almaya hak kazanan öğrenciler Cumhurbaşkanı tarafından kabul edilerek ödüllendiriliyor.

Bu yıl da başarılı olan 58 öğrencinin Kırgızistan Cumhurbaşkanı Sadır Caparov tarafından kabul edilmesi bekleniyor.

ORHAN İNANDI’NIN KAÇIRILMASI

Sapat Eğitim Kurumları bir süredir Kırgızistan’ın gündeminde yer alıyor. Kurumun kurucusu Kırgız vatandaşı olan Orhan İnandı 20 gün kimliği belirsiz kişilerce kaçırıldı. MİT tarafından kaçırıldığı ileri sürülen İnandı için Kırgız Meclis ile birlikte uluslararası insan hakları dernekleri de hareket geçti.

Kaçırılma uluslararası basında da haber oldu. İnandı’nın kaçırıldıktan sonra Bişkek’teki Türk elçilik binasında tutulduğunu iddia eden yakınları ve sevenleri tarafından bina önünde aralıksız eylem yapılıyor.

MİT neden etkili muhalifler yerine öğretmenleri kaçırıyor?

Orhan İnandı’nın kurucusu olduğu Sapat Eğitim Kurumları’ndan büyük başarı yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder