27 Temmuz 2021 Salı

Kültür Bakanlığının İstanbul tanıtımına İstanbullu şaşırdı

Kadın A Milli Voleybol takımının olimpiyatlardaki başarısının ardından başlayan gerici-modern tartışmasının gölgesinde Kültür Bakanlığı’nın hazırladığı, modern figürler barındıran “İstanbul” adlı tanıtım filmi tepkilerin odağı oldu.

BOLD – Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sosyal medya hesabında, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın hazırladığı “İstanbul” adlı yeni tanıtım filmini paylaştı. Bir dakikalık filmde, İstanbul’un tarihi ve turistik alanlarını anlatan görüntüler yer alıyor.

Tanıtım filmindeki modern figürler ve sokaklarda özgürce dans eden gençler ‘hangi İstanbul ?’ yorumlarına neden oldu.

Kadın A Milli Voleybol takımının Olimpiyatlardaki başarısından bile iktidara yakın isimler tarafından gerici-modern tartışmasına alet edildiği Türkiye’nin, tanıtım filmindeki modern Türkiye olmadığı vurgulandı.

AKP’SİZ PARALEL EVREN Mİ?

İstanbul’un halihazırdaki durumuna atıfta bulunan Gaye Su Akyol, ” Ne bu paralel evrende yaşanan akepesiz Türkiye mi?” diye sordu.

Videoyu izleyenlerin “Hayalim’deki İstanbul” dediği görüntüler için Mine Söğüt, “Türkiye’yi terk edip Türkiye’ye gidesim geldi…” dedi.

Bazı sosyal medya kullanıcıları videoda mültecilere yer verilmemesini eleştirirken, bazıları da “Pudra şekerini fazla kaçırmışlar” diyerek başta Bakan Ersoy olmak üzere AKP’lileri eleştirdi.

Görüntülerin gerçek olması çok istediğini söyleyen bir vatandaş ise şu yorumda bulundu: “Keşke ülkem böyle olsaydı. Bunları sokakta yapmaya çalışsan esnaf döver, Suriyeli taciz eder, Afgan saldırır.”

İKİYÜZLÜLÜĞÜN NİRVANASI

Fırat Tepeli adlı kullanıcı ise görüntülerde başörtülülerin olmamasına dikkat çekerek, “Benim başörtülü bacımı tanıtım videosuna almadılar” ifadelerini kullandı.

Bakanlığın modern ülke imajı verme çabasının işe yaramayacağını savunan Gülnur Türen ise “İkiyüzlülüğün nirvanası. Modern ülke imajı vermeye çalışılmış ama dünya gerçeği biliyor” dedi.

“Susma anlat KHK’lı”

Kültür Bakanlığının İstanbul tanıtımına İstanbullu şaşırdı yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder