9 Eylül 2021 Perşembe

KHK’lı öğretmen: Afyon TEM’de işkence gördüm, beni tahliye ettiler, eşimi tutukladılar

17 ay hapis yatan KHK’lı öğretmen Şaban Sarıkaya, Afyon TEM’de işkence gördüğünü, diğer öğretmenlere elektrikle işkence yapıldığına tanık olduğunu söyledi. Tahliye olduğu gün eşinin tutuklandığını belirten Sarıkaya, sürekli hastaneye götürüldüğü için 2,5 aydır karantina koğuşunda kalan eşinin sağlık durumundan endişe ettiğini belirtti.

SEVİNÇ ÖZARSLAN | BOLD ÖZEL

Gülen Hareketi soruşturmaları kapsamında 6 yıl 10 hapis cezasına çarptırılan ev hanımı Dudu Sarıkaya, cezaevinde sağlık sorunları yaşıyor. Kronikleşen hastalıkları nedeniyle sürekli doktora götürülen Sarıkaya 2,5 aydır karantina koğuşunda kalıyor.

Karantinada kalan 3 kişinin koronavirüs testi pozitif çıktığı için eşinin sağlık durumundan endişe ettiklerini söyleyen KHK’lı öğretmen Şaban Sarıkaya, “Önce beni tutukladılar. Gözaltında işkence gördüm. Sonra eşimi aldılar. Eşim hapiste astım oldu. Beyne giden damarda daralmalar var, boyun fıtığı var, psikolojik olarak çok yıprandı. Astım panik atakla birleştiğinde bayılmalar oluyor.” dedi.

SIK SIK BAYILIYOR

1 Eylül 2016’da çıkarılan 672 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile ihraç edilen matematik öğretmeni Şaban Sarıkaya, 21 Eylül 2016’da gözaltına alındı. 17 Afyonkarahisar E Tipi Cezaevinde hapis yattı. İddianamesi hazırlandıktan sonra 22 Ocak 2018’de tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılan Şaban Sarıkaya’nın, aynı dosyada yargılanan 41 yaşındaki eşi Dudu Sarıkaya ise tutuklandı.

O günden beri Bursa Yenişehir Kadın Kapalı Cezaevinde tutuklu olan Dudu Sarıkaya’nın cezaevinde kalması gereken süre mart 2022’de bitiyor. Ancak cezaevinde maruz kaldığı koşulları nedeniyle hem fiziksel hem psikolojik sağlığı bozulan Dudu Karakaya, son zamanlarda sık sık bayıldığı için hastaneye götürülüyor.

Bylock kullandığı iddiasıyla ve Şaban Sarıkaya’nın eşi olduğu için hapis cezası verilen Dudu Sarıkaya, Bold Medya’nın Şubat 2019‘da yayınladığı aşağıdaki fotoğrafta sağdan 3. sırada görülüyor.

“AFYON TEM’DE İŞKENCE GÖRDÜM”

Örgüte yardım ettiği iddiasıyla 3 yıl 1 ay hapis cezasına çarptırılan ve daha sonra beraat eden Şaban Sarıkaya, Afyon Terörle Mücadele Şubesi’nde gördüğü ve tanık olduğu işkenceleri Bold Medya’ya anlattı:

“Beni ilk önce Afyon TEM Şube’ye götürdüler. Orada işkence gördüm. Eşimle tehdit edildim. Ben bir öğretmendim. Bir şey bilmiyordum. Öğretmen olduğumu biliyordum sadece. Beni duvara dayayıp 2-3 polis arkamdan dosyalarla vurdular, yumrukladılar. İki saat boyunca koridorda beklettiler. ‘Burada kimsen yoksa, burada sana ne yapsak kimsenin ruhu duymaz. Çoluğunu, çocuğunu getiririz’ diye psikolojik baskı yapıldı.

3-4 ÖĞRETMENE ELEKTRİK VERDİLER”

Daha sonra polis okulunun spor salonuna götürdüler. Orada 60’ün üstünde öğretmen vardı. Herkesi arkadan kelepçeleyip iki saat ayakta, iki saat oturtarak, 24 saat ışık açık vaziyette bizleri bastırmaya çalıştılar. Bir öğretmenin kollarında, sırtında ve vücudunun değişik yerlerinde elektrik izi vardı. 3-4 öğretmene bunu yaptılar. Gece yarısı onların bağırtılarıyla uyandık. Koltuklarının arasına girerek sürüyerek başka yere götürdüklerine şahit olduk. Elektrik veriyorlar, dövüyorlar, özel bölgelere tekme atıyorlar. Vücudunda herhangi bir yaralanma olanları doktora götürmüyorlardı. Benim tüm muayenelerimde yanımda hep polis bulundu.

“17 AY HUKUKSUZ BİR ŞEKİLDE HAPİS YATTIM, BERAAT ALDIM, İŞE İADE EDİLMEDİM”

17 ay hukuksuz bir şekilde hapis yattım. Üstüne işkence gördüm. Avukatımızla, ailemizle görüşmelerimiz kayıt altına alındı. Eşimi gözaltına almaya geldiklerinde evde kaynanam ve kayınpederim vardı. Eşim işte o sırada. Ben hapiste olduğum için bir iş bulmuş, çalışıyordu. Çocuklarımız küçüktü. 18 yaşında olsalardı onları da alacaklardı. Çocuklarım 5 yıldır anne babayı birlikte görmediler. Ben hakkımda açılan davadan beraat aldım. İşime iade edilmedim.”

“Eşim 5 yıldır içeride, ben kanserim, anneme de kanser teşhisi konuldu, ortada kaldık”

KHK’lı öğretmen: Afyon TEM’de işkence gördüm, beni tahliye ettiler, eşimi tutukladılar yazısı ilk önce BoldMedya üzerinde ortaya çıktı.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder