1 Şubat 2019 Cuma

Gülten Kışanak davasında acemi polis skandalı: Tecrübeliler gitti biz geldik

15 Temmuz sonrası Halkların Demokratik Partisi’ne (HDP) yönelik Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı’nca yürütülen soruşturma kapsamında 31 Ekim 2016 tarihinde tutuklanan Diyarbakır Büyükşehir Belediye Eş Başkanı Gülten Kışanak’ın yargılandığı davada acemi polis skandalı gündeme geldi.

Diyarbakır Emniyet Müdürlüğü’nde tutuklanmasına neden olan soruşturmada görev alan bir polis memurunun kendisi hakkında yanlış bilgi topladığını vurgulayan Kışanak, gözaltındayken söz konusu polisin hatasını “Tecrübeliler gitti, biz geldik” sözleri ile savunduğunu söyledi.

“ISMARLAMA HUKUK İLE KARŞI KARŞIYAYIZ”

Gülten Kışanak ile birlikte aynı dosyada yer alan tutuklu sanık Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Eş Genel Başkanı Sebahat Tuncel’in yargılandığı davanın 12’nci duruşması Malatya 1’inci Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. Duruşmada savunma yapan Gültan Kışanak, suçlamaları kumpas olduğunu belirterek, “Ismarlama bir hukuk ile karşı karşıyayız.” ifadesini kullandı.

“BANA SENİ DTK’NIN EŞ BAŞKANI SANIYORDUK” DEDİ

Mahkemedeki savunmasına devam eden Gülten Kışanak, “Gözaltında olduğum dönem polisler oturmuş, orada biri benim dosyamı hazırlıyor. Sorduk soruşturduk, Numan diye biriymiş. Meğerse diğer vekillerimizin de dosyalarını hazırlayan biriymiş. Bana, ‘Aslında seni DTK Eş Başkanı sandık, ondan dosyayı böyle hazırladık’ dedi. Ben de ona ‘Sen hâlâ DTK’nin Eş Başkanı’nı tanımıyorsan bu dosyayı nasıl hazırlıyorsun’ dedim. O da bana ‘Biz acemiyiz. Tecrübeliler gitti’ dedi” şeklinde konuştu.

Yargılandığı dosyada “örgüt üyeliği” ve “örgüt propagandası” yapmakla suçlanan Gülten Kışanak, “Davaya siyasi atmosfer oluşturmak için çözüm sürecinden hemen sonra yandaş medyada asparagas haberler yapıldı. Arabaların hendeğe gönderildiği söylendi. Ama Diyarbakır Emniyeti’nde buna ilişkin tek bir tutanak yok. Bu kadar ısmarlama bir hukuk ile karşı karşıyayız.” dedi.

“KAYYIM ATAMAK İÇİN KHK’LAR ÇIKARTILDI”

AKP hükümetinin belediyelere el koymak ve kayyım atamak için KHK’ler çıkartıldığını belirten Gülten Kışanak, “Projelerimizi yaptığımız için, halka hizmet ettiğimiz için belediyeye kilit vuruldu ve beton bariyerler konuldu. Kayyım geldiği gibi Kadın Politikaları Daire Başkanlığı’na erkek atayıp, kadın derneklerini kapattılar, kreşler kapatıldı. İnsanlar kapı önüne konuldu. Türkiye Belediyeler Birliği’nde de belediye özerkliklerinden bahsediliyor, bu neden bana suç sayıldı? Hukuk iktidarın emrine amade, hoş görülü ama yurttaş ve muhalife gelince canını okuyor.” şeklinde konuştu.

“İKTİDAR ÖCALAN İLE GÖRÜŞÜNCE SUÇ OLMUYOR”

Savunmasının devamında Gültan Kışanak, birlikte yargılandığı Sebahat Tuncel’in, açlık grevinde olduğunu hatırlatarak, çözüm sürecinde söylediği sözlerin suç olarak dosyasına konulduğunu ifade etti.

2012’de Barış ve Demokrasi Partisi kongresinde yaptığı konuşmaya dair yöneltilen suçlamalara yanıt veren Kışanak, “Ben ‘ölüm istemiyorum’ demişim. Bu suç mu? Binlerce genç hayalleri ile toprak altında. Çözüm varken neden bu çözümü yapamıyoruz. Bunu mahkemeye sormuyorum, parlamentoya soruyorum. Bunu sorduğum için de şu an tutukluyum. Devlet 1993’den bu yana hesabına geldiğinde Öcalan ile görüşür. 2013 yılında kamuoyu gözü önünde yapılan görüşmeler var. İktidar görüşmeyi istediğinde suç olmuyor, çözüm sürecinde söylediğim suç oluyor” diye konuştu.

31 Mart öncesi HDP’li kadın siyasetçilere operasyon

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder