Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan sonra Ziraat Odaları Birliği Başkanı Şemsi Bayraktar da marketleri suçladı. Bayraktar gıda fiyatlarının marketlerde nasıl uçuşa geçtiğini örnekleriyle açıkladı. Üreticide 2 lira 40 kuruşluk yeşil mercimek markette 9 lira. 10 liralık kuru kayısı 36 lira, 80 kuruşluk mandalina markette 4 lira 61 kuruşa satılıyor.
BOLD- Ekonomik kriz mutfağı yangın yerine çevirdi. Zaten et almakta zorlanan vatandaş için artık sebze de seyirlik oldu. Marketlerin dışında pazarda da sebze meyve fiyatları cep yakıyor.
Türkiye’de temel gıda maddeleri hemen her gün zamlanıyor. Sebze ve meyvelerin fiyatları 5 ila 10 lira arasında değişiyor. Vatandaş, sofrasını kuracağı marketten 100 lira harcamadan çıkamıyor.
ZİRAATÇİLER DE MARKETLERİ SUÇLADI
Patlıcanın kilo fiyatının 15 TL’ye çıkmasının faili olarak marketleri gören Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “Bu vatana ihanettir. Bedelini ödeyecekler.” sözlerine Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar destek verdi.
Bayraktar’a göre ise gıda fiyatlarındaki artışın nedeni marketler. Bayraktar, bu iddiasını şöyle örneklendirdi:
“80 kuruş olan mandalina markette 4 lira 61 kuruşa, 75 kuruş olan portakal 3 lira 81 kuruşa, 2 lira 40 kuruş olan yeşil mercimek 9 lira 8 kuruşa, 1 lira 52 kuruş olan süt 5 lira 70 kuruşa, 10 lira olan kuru kayısı 36 lira 48 kuruşa, 2 lira 11 kuruş olan kırmızı mercimek 7 lira 50 kuruşa satılıyor.”
1 AYDA 42 ÜRÜNÜN 31’İNDE FİYAT ARTMIŞ
Bayraktar, “Ocak ayında markette 42 ürünün 31’inde fiyat artışı, 7’sinde fiyat azalışı, üreticilerde ise 34 ürünün 23’ünde fiyat artışı meydana geldi. Markette 4 üründe, üreticide 11 üründe fiyatlar değişmedi.” ifadesini kullandı.
Bayraktar, şöyle devam etti: “Bizim tarladan markete fiyatları takip etmemizin amacı da hem artış gerekçelerini ortaya koymak hem de spekülatif hareketlerin önlenmesi için gerekli uyarıları yapmaktır.”
Bayraktar aynı toplantıda tabii afet yaşanan bölgeler başta olmak üzere üreticilerin maliyetlerinde de yükselme olduğunun dikkatten uzak tutulmaması gerektiğini söyledi.
FİYAT MAKASI BİR TÜRLÜ KAPANMIYOR
Bütün bunların yanında üreticiden markete fahiş oranlarda değişen fiyat makasına da işaret eden Bayraktar, “Üreticiden markete fiyat makası bir türlü daraltılamıyor. Tam mevsimi olmasına rağmen ocakta mandalina, portakal gibi kimi ürünlerde üreticiden markete fiyat farkı 5-6 kata ulaşmıştır. Her ay düzenli olarak aldığımız fiyatlara baktığımızda, yaz-kış değişmeden, her ay değişik ürünlerde üretici-tüketici fiyat makasının çok açık olduğunu tespit ediyoruz.” değerlendirmesini yaptı.
HANGİ ÜRÜNLERİN FİYATI NE KADAR DEĞİŞİYOR?
Bayraktar’ın verdiği bilgilere göre ocakta üreticiden markete fiyat farkı, mandalinada 5,8, portakalda 5,1, yeşil mercimek ve sütte 3,8, kuru kayısı ve kırmızı mercimekte 3,6 kata yükseldi.
Bayraktar, “Üreticimizin maliyetlerini azaltamadığımız, üretici-market makasını daraltamadığımız takdirde gıda fiyatlarında ucuzluk hayaldir.” dedi.
medyabold
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder