18 Nisan 2020 Cumartesi

Kovid-19’u yenen eczacı Çalışkan: Moralinizi yüksek tutun ve temastan kaçının

Koronayı yenen İstanbul Eczacı Odası Yönetim Kurulu üyesi Bilge Çalışkan, hastılıkla mücadele sürecinde en önemli adımın moral bozmamak olduğunu belirtti. “Korunma için herkesin hasta olduğunu varsayın. Moral bozacak haberler izlemeyin. Temastan kaçının” tavsiyesinde bulundu.

BOLD – Türkiye geneli binlerce insan koronavirüs (Kovid-19) sebebiyle hastalandı. İstanbul Eczacı Odası Yönetim Kurulu üyesi Bilge Çalışkan da bunlardan biriydi. Ancak Bilge Çalışkan, tedavi sonrası iyileşti. Tecrübesini paylaşarak da şunları önerdi:

İNSANLARIN HAYATINI KAYBETTİĞİNE DAİR HABER İZLEMESİNLER

“Evde kaldığım dönemde koronavirüsten dolayı insanların hayatını kaybettiğini anlatan haberler moralimi bozuyordu. İnsanlara tavsiyem, eğer hastalanırlarsa bu tarz haberler izlemesin. Çünkü iyileşirken moral çok önemli. Kendinizi korumak istiyorsanız herkesin hasta olduğunu varsayın. Bir de kendimizin de hasta olduğunu düşünmemiz lazım. Temastan kaçının. Sosyal mesafe kuralına uyup ellerinizi sık sık yıkayın. Eczaneye gidecekler mutlaka maske taksın. İçeride biri varsa onun çıkmasını beklesin.”

SANKİ BİRİLERİ CAM PARÇASINI CİĞERİME SAPLAMIŞTI

Virüsün yurt geneli yayıldığı dönem, hastalığa karşı meslektaşlarını bilgilendirme için sürekli dışarıda bulunduğunu belirterek, yaşadıklarını Hürriyet’ten İdris Emen’e anlattı: “O sıra virüsü kaptığımı düşünüyorum. İlk başta 2 günlük halsizlik hissettim. Başka şikâyetim yoktu. 25 Mart gecesi uyurken göğsümde şiddetli ağrıyla uyandım. Sanki birileri cam parçasını ciğerime saplamış gibiydi. O kadar şiddetli bir ağrıydı ki koronavirüs olduğumu anladım. Ertesi gün hastanede Kovid-19 uyumlu pnömoni olduğumu söylediler. Evde tedavi görüyordum. Hiç çıkmadım. Çocuğumla hiç temasım olmadı. 7’nci gün göğüs ağrısı tekrar başladı. Ateşim düşmeyince tekrar hastaneye gittim. Virüsün ciğerlerime yayıldığı tespit edildi. 2 Nisan’da hastaneye yatırıldım. Bir hafta tedavi gördüm. İyileştikten 48 saat sonra taburcu ettiler.”

DSÖ: Yeni virüslerin yüzde 70’i hayvandan insana bulaşıyor

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder