15 Ağustos 2020 Cumartesi

Okulların planı belli oldu: İki gün okul üç gün uzaktan eğitim

21 Eylül’de yüz yüze eğitime başlayacak okulların açılışıyla  ilgili detaylar belli oldu. MEB’in planına göre, ilk olarak okul öncesi ve ilkokul birinci ve ikinci sınıflar okula başlayacak. Haftada 2 gün yüz yüze 3 gün uzaktan eğitim verilecek.

BOLD – İlk okulların ardından üç hafta sonra ise sınava girecek 8 ve 12’nci sınıflara yüz yüze eğitim verilecek. Sınıfların yarıya bölüneceği, çarşamba ve pazar günleri okullarda temizlik yapılacağı belirtiliyor.

Milli Eğitim Bakanlığı, Bilim Kurulunun tavsiyesiyle yüz yüze eğitim tarihini 21 Eylülde yapacak. Hürriyet’in haberine göre, ilk olarak okul öncesi, ilkokul birinci ve ikinci sınıflar okula başlayacak. Burada süreç görülüp duruma göre karar verilecek.

Üç hafta birinci ve ikinci sınıflardaki öğrencilerin durumuna bakılacak. Her şey yolunda giderse bu kez sınava girecek öğrenci gruplarına öncelik tanınacak. Liselere Geçiş Sınavı’na (LGS) hazırlanan 8 ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) hazırlanan 12’nci sınıflar okula çağrılacak. Aşamalı ve kademeli sistem uygulanacağı için yine üç hafta beklenecek. Bu kez ortaokul 5 ve 7’nci sınıflar ile lise ara sınıfları okula başlayacak. 8 ve 12’nci sınıflar cumartesi günü okula çağrılacak. Ders takviyesi yapılacak.

İKİ GÜN OKUL ÜÇ GÜN UZAKTAN EĞİTİM

Öğrenciler 2 gün okula gelecek. Sınıflar yarıya bölünecek. 30 kişilik sınıfın A grubu pazartesi-salı, B grubu perşembe-cuma yüz yüze eğitim için sınıflarda olacak. Geri kalan zamanlarda evden, uzaktan eğitim takip edilecek. Çarşamba-pazar günleri büyük temizliğe ayrılacak. Bu günlerde tüm okul dezenfekte edilecek.

DERS SAATİ ARTACAK, SÜRELERİ AZALACAK

Öğrencilerin okula geldiği gün sayısı azalacak. Ders saatleri de 40 dakikadan 30 dakikaya indirilecek. Öğrencinin okulda kalacağı sürenin uzatılabileceği, normalde 6 saat kalıyorsa 8, 7 saat kalıyorsa bu sürenin 9 saate çıkarılması planlanıyor. Yüz yüze eğitim iki güne düşürülünce, okula gelen çocuklara daha fazla aktarım yapılabileceği, ancak anasınıfı ve birinci sınıflar bu planlamanın dışında tutulduğu belirtiliyor.  31 Ağustos’tan itibaren de uzaktan eğitime başlanacak.

SINAV ÖĞRENCİLERİNİN DURUMU NET DEĞİL

Birinci dönem okullar kapalı kalırsa ikinci dönemde yapılacak sınavlarla yani geçtiğimiz dönemde olduğu gibi bir dönem notuyla sınıf geçme uygulanabileceği ifade ediliyor. Ancak sınava girecek olan 8 ve 12’lerin eğitim öğretim başlamadığı takdirde hangi konulardan sorumlu olacağı konusunun netleşmediği kaydedildi. Okullar yüz yüze eğitime hiç açılmazsa nasıl bir yol izleneceği konusunun bakanlık bürokratlarını düşündürdüğü belirtiliyor.

TÜRKİYE’YE ÖZGÜ STANDARTLAR OLUŞTURUYORUZ

Bakan Ziya Selçuk, Twitter hesabından yaptığı açıklamada, “Bugün il müdürleri toplantımızda saha çalışmalarımız öncesindeki son hazırlıkları değerlendirdik. Yeni eğitim yılının hazırlıkları için merkez teşkilatımızla birlikte sahada olacağız. Dünyadaki tecrübeleri de dikkate alarak Türkiye’ye özgü standartlar oluşturuyoruz” dedi.

Akşener net: “Başıma silah dayasalar Cumhur İttifakı’nda yer almam”

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder