23 Mart 2021 Salı

AYM önünde açıklama yaptı: Öldürülmemi mi bekliyorsunuz?

Milletvekili düşürülen ve 10 gün içinde hapse gönderilmesi beklenen HDP’li Ömer Faruk Gergerlioğlu bugün üçüncü kez Anayasa Mahkemesine başvurdu.

BOLD – TBMM Genel Kurulunda, hakkında ‘terör propagandası yapmak’ suçundan kesinleşen mahkeme kararının okunmasının ardından milletvekilliği düşürülen HDP’li Ömer Faruk Gergerlioğlu AYM’ye başvurdu. Gergerlioğlu, “Arkamızda Enis Berberoğlu’na adaletli bir karar veren bir mahkeme var. Ben de o mahkemeden adalet bekliyorum. Son durak burası” dedi. Gergerlioğlu, daha sonra milletvekilliğinin düşürülmesi işleminin iptali istemiyle hazırladığı dilekçeyi mahkemeye teslim etti.

Hakkında verilen hapis kararlarıyla ilgili daha önce ‘tedbir’ ve kararın hukuki olmadığına dair ‘esastan’ başvuru yapan Gergerlioğlu, vekilliğinin düşürülmesine ilişkin itirazda bulundu. AYM’nin önünde açıklama yapan Gergerlioğlu, “AYM, tedbir kararını reddetti. Esas ile ilgili yaptığımız başvuru görüşülüyor. Tedbir kararı uygun değildir diyorlar. AYM neyi bekleyecek, illa benim öldürülmem mi gerekiyor hızlanması için?” dedi.

“BU ORTAOYUNUNA BİRİNİN DUR DEMESİ LAZIM”

Gergerlioğlu: “Yargıtay kararından sonra Anayasa Mahkemesi’ne başvurduk. İki başvuru yaptık. Bir tedbir başvurusu, bir de esastan başvuru. Tedbir başvurusu ‘yaşam hakkı tehlikesi yok’ diye reddedildi. Buna da itiraz ediyorum. Milyonlarca kişi benim durumumu konuştu. ABD Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Birliği açıklama yaptı. AYM, tedbir kararı uygun değildir, diyor. AYM daha neyi bekleyecek? İlla benim öldürülmem mi gerekiyor acele etmeleri için. Sayın Şentop bunu da kullanıyor. AYM’deki başvurusu reddedildi diyor. İnsaf ya. Tedbir başvuru reddedildi ama esastan başvuru görüşülüyor. Gecikmeden onun hakkında karar verilmesi lazım. AYM neyi bekliyor? İlla cezaevine girmemi mi bekliyorlar. Vekilliğimin düşürülmesiyle ilgili bir hafta içinde yapılmasına ilişkin başvuruyu yapıyoruz ve bununla ilgili de adil bir karar bekliyoruz. Bu ortaoyununa, bu haramiliğe birinin dur demesi lazım. Ben kime güveneceğim arkadaşlar. Bütün hukukçular, bu kararda ihlal olduğunu söylüyor. Ben bugün AYM’den adaletli bir karar bekliyorum.”

“ŞENTOP, MECLİS’İN ONURUNU AYAKLAR ALTINA ALMIŞTIR”

TBMM Başkanı Mustafa Şentop’u bir kez daha istifaya davet eden Gergerlioğlu, “Meclis Başkanı Mustafa Şentop’u istifaya davet ediyorum. Meclisin onurunu, haysiyetini, millet iradesini, milletvekillerinin hakkını, hukukunu ayaklar altına almış biridir. İnsan içine çıkamayacak bir insandır, yazıklar olsun!” ifadelerini kullandı.

“KİMİN YANINDA DURACAKSINIZ”

600 milletvekilline de seslenen Gergerlioğlu, “Türkiye Cumhuriyeti tarihinin şu noktasında bir seçim yapsınlar. Eğer ki demokrasiyi, adaleti, Anayasa’yı , dokunulmazlıkları çiğneyip Mustafa Şentop’un mu yanında olacaklar yoksa kurban edilip gadre uğrayan Ömer Faruk Gergerlioğlu’nun yanında mı olacaklar? Açık bir desteklerini bekliyorum. Böylesi bir ortaoyununa kim susabilir.”

Hakkında, Kocaeli 2.Ağır Ceza Mahkemesi’nce terör örgütü propagandası yaptığı iddiasıyla 2 yıl 6 ay hapis cezası hükmedilen HDP Kocaeli Milletvekili Ömer Faruk Gergerlioğlu’nun milletvekilliği 17 Mart 2021 tarihinde düşürüldü. Kararı tanımadığını söyleyen Gergerlioğlu, o günden itibaren HDP Genel Kurul Odası’nda Adalet Nöbeti’ne başladı. Nöbetin 5. gününde 21 Mart’ta sabah namazı vaktinde abdest alırken gözaltına alınan Gergerlioğlu, Meclis’te eylem yaptığı gerekçesiyle emniyete götürüldü. Gergerlioğlu, 6 saat süren ifade sonrasında önceki gün serbest bırakıldı.

Milletvekilliği düşürülen HDP’li Ömer Faruk Gergerlioğlu’nun dokunulmazlığının kaldırılmasına ilişkin karar 19 Mart 2021’de Kocaeli Cumhuriyet Başsavcılığına ulaştı. Kocaeli Cumhuriyet Başsavcılığınca hükmün infazı için Gergerlioğlu’nun adresine dün tebligat gönderdi. Buna göre 10 gün içerisinde Gergerlioğlu’nun teslim olması beklenecek, teslim olmadığı takdirde yakalama emri çıkartılacak.

“TESLİM OLMAYACAĞIM, CHP, İYİ PARTİ, MUHALEFET NEREDE? ”

Hakkında verilen karar hukuksuz olduğu için teslim olmayacağını açıklayan Gergerlioğlu, tüm muhalefet partilerine seslenip yarım ağız bir açıklama değil, tam destek beklediğini söyledi. Çağlar Cilara’nın Youtube kanalına konuşan Gergerlioğlu, “Teslim olmayacağım. Çünkü hukuksuz bir karar. Anayasa’yı çiğneyen bir karar. Sonuna kadar adalet nöbetinde olacağım ve aldığım oyların hakkını vereceğim. Bugünden itibaren adalet nöbeti HDP Genel Merkezi’nde yürüyecek. her gün sabah 10.00 ile 17.00 arasında olacağız. Tüm kamuoyunu desteğe çağırıyorum. Kaçak çayımız da var.”

Şu ana kadar daha yumuşak eleştiriler yapıyordum ama pijamayla karakola götürdüklerinden sonra daha sert konuşacağım. Tüm milletvekillerine sesleniyorum. Bir milletvekili bu denli ağır bir şekilde mahkum ediliyor. Ortaoyunuyla milletvekilliği düşürülüyor. Sabah namazı kıldırılmadan karakola götürülüyor. Hiç mi vicdanınız sızlamıyor. Hiç mi rahatsız olmuyorsunuz. Ben olduğum için mi yanımda olmuyorsunuz? Nerede genel merkezler. Bu millet iradesi meselesi. Neredesiniz? 600 milletvekili var şu Meclis’te. Bugün safları belirleme günüdür. Bu zalimlik size de gelir. Toplum bu skandalı görüyor ve benim yanımda. Halk ve hak benim yanımda.” dedi.

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder