20 Eylül 2019 Cuma

Baba, Sen Kötü Adam mısın?

672 numaralı KHK ile meslekten ihraç edilen binlerce öğretmenden biriyim. İhraç öncesi ve sonrası yaşadıklarımız bir kâbus gibi ve bu kâbusu ne yazık ki yaşamaya devam ediyoruz. Öncelikle eşimle birlikte görevlerimizden açığa alındık. Evimize on gün arayla iki defa polisler aramaya geldiler. Polislerin ilk geldiğinde büyük oğlum çok etkilendi ve hüngür hüngür ağlamaya başladı. Polis memurundan izin alarak oğlumu komşuya gönderdim. Her iki aramada da bizi sıkıntıya sokacak bir şey bulamadılar. Zaten bugüne kadar herhangi bir suçtan dolayı yolu emniyete, adliyeye düşmemiş insanların evinde ne bulabilirlerdi ki. Evimin iki defa polis tarafından aranması özellikle çocuklarımı olumsuz etkiledi. Küçük oğlumun “Baba polisler niye evimize geliyor, sen kötü adam mısın?” sorusuna cevap veremiyorum.
Açığa alındıktan sonra hakkımızdaki suçlamaları reddeden ve göreve yeniden dönebilmeyi istediğimiz dilekçeyi okulumuza verdik. Umutla olumlu bir cevap beklerken bu sefer de meslekten ihraç edildik. Eskiden bir memurun ihraç haberini duyduğumda ihraç gerekçesi olarak rüşvet, zimmet, yüz kızartıcı fiiller vb. söylenirdi. Başımı öne eğdirecek hiçbir suçum olmadığı halde bugün ben mesleğimi icra edemiyorum. Çocuklarımın “Baba sen neden okula gitmiyorsun?” sorusuna cevap veremiyorum. Meselemi duyan pek çok insana ihraç edildiğimi inandıramıyorum. Çarşıya çıktığımda öğrencilerimi gördüğümde içim acıyor, kahroluyorum. Çocuklarımız etkilenmesin diye yanlarında konuşmak istemiyoruz ama yaşadıklarımızı düşündükçe gözlerim doluyor hemen odamı değiştirip hıçkırıklara boğuluyorum.
Devletimiz beni ihraç etmekle kalmıyor, lisans diplomamı iptal ettiği için özel okullarda, dershanelerde çalışmamın önüne geçiyor. Toplumda oluşan korku atmosferinden dolayı özel sektörde de iş bulamıyoruz. İşveren bizleri işe aldığı takdirde başlarına bir şey gelir korkusu içerisinde. Yurt dışında rızkımızı arayalım diyoruz pasaportlarımız iptal ediliyor. Sistematik bir şekilde açlığa mahkum ediliyoruz. Ama iş bunlarla da bitmiyor maalesef. Pek çok arkadaşım devletten izin alınarak faaliyet gösteren sendikaya üye olduğu veya bankada hesabı bulunduğu vb. gerekçelerle önce gözaltına alındı sonra tutuklandı. Aynı sonun bizim de bir gün başımıza geleceği korkusuyla yaşıyorum. Aile olarak bu yaşanan süreçte maddi manevi oldukça yıprandık ve bu sürecin bütün acımasızlığıyla sürmesi bizleri yaşayan ölüler haline getirdi. Rabbimden üzerimizde dolaşan bu kara bulutların tez zamanda dağılmasını diliyorum.

 



Kaynak: Mağduriyetler http://magduriyetler.com/2019/09/21/baba-sen-kotu-adam-misin/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder