21 Eylül 2019 Cumartesi

Demirtaş: Bir gün gerektiğinde halkımdan tahliye talep edeceğim

Tutuklu muhalif lider Selahattin Demirtaş, “Ben bugüne kadar kimseden tahliye istemedim. Siyasi rehine olduğumu biliyorum. Bir gün tahliye talep etmem gerektiğinde ben halkımdan tahliye talep edeceğim” dedi.

BOLD – Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından başlatılan soruşturma kapsamında jet hızıyla tutuklama talep edilen HDP önceki dönem Eş Genel Başkanları Selahattin Demirtaş ve Figen Yüksekdağ hakkında mahkeme, tutuklu yargılanma kararı verdi.

İKTİDARLARINI SÜRDÜRME ÇABASI

Sulh Ceza Hakimliği’nde görülen duruşmada Demirtaş tutuklu bulunduğu Edirne F Tipi Kapalı Cezaevinden Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) ile ifade verdi. Demirtaş, “Bugün Cumhuriyet Savcısı tarafından tutuklanmam istemiyle Sulh Ceza Hakimliği’ne sevk edilmemin sebebi iktidarın siyasi çıkarlarına ve kendi iktidarını sürdürme çabalarından kaynaklanmaktadır. Şu anda aleni bir şekilde yasa dışı ve hukuka aykırı bir işlem yapılmaktadır” dedi.

YARGININ POLİTİK KARARLAR VERDİĞİ ALENİYET KAZANDI

Demirtaş, 06-08 Ekim olaylarına dair duruşmaların, Ankara 19’uncu Ağır Ceza Mahkemesinde AİHM Büyük Dairesinde görüldüğünü belirtti. Demirtaş, “Türkiye’de yargının yürütme erkinin baskısı ve telkini altında politik kararlar verildiği, yoğun bir şekilde kamuoyunda tartışılmaktadır ve bugün bu durum kamuoyunda aleniyet kazanmıştır” ifadelerini kullandı.

AKLİ MELEKELERİMİ YİTİRMEDİM

Suçlamaları kabul etmeyen Demirtaş, “Şu anda iktidar partisinin kamuoyu araştırmalarına göre çok ciddi oy kaybına uğradığı, olası bir seçimi kazanamayacağı ve parlamentodaki çoğunluğunu tümden kaybedeceğini araştırma şirketleri iddia etmektedir. Ben 3 yıldır cezaevindeyim. Ancak akli melekelerimi yitirmedim. 20 yıllık hukukçuyum, 12 yıl da milletvekilliği yaptım. Böylesi yargı operasyonunun siyasetin telkin ve talepleri doğrultusunda yapıldığını anlayacak kadar deneyimliyim” dedi.

SÜRECİN SİYASİ BİR OPERASYON OLDUĞU AÇIK

MA’nın haberine göre, Kandıra Cezaevinden SEGBİS ile bağlanan Yüksekdağ ise şunları dile getirdi: “Üzerime atılı suçlamaları kabul etmiyorum. Bu sürecin bir siyasi operasyon olduğu açık ve nettir. Bu soruşturmanın amacı özellikle diğer şüpheli Selahattin Demirtaş hakkında tahliye sürecine girilmiş olması ve ikimizin de tahliye edilmesinin bu şekilde mümkün olmasının önüne geçilmesi hedeflenmektedir. Bu ben ve diğer şüpheli Selahattin Demirtaş’a yönelik yapılan operasyon değil bizimle beraber haklarında işlem yapılan tüm siyasetçi arkadaşlarımıza yönelik siyasi iktidar tarafından yargı kullanılarak yapılmış bir operasyondur.”

ÇÜRÜMÜŞ İDDİLAR YENİDEN GÜNDEME GETİRİLİYOR

Yüksekdağ, “Ortada siyasi bir hesap vardır. Hakkımdaki iddia ve bu bize yapılan ikinci operasyondur. Cumhuriyet Savcısının ithamlarının içeriği boştur. Bunlarla ilgili esasa dayalı bir savunma yapma şansım olmadı. Ben Cumhuriyet Savcısına da bizzat dosyalar ve hazırlamış olduğum belgelerle hazırlanarak ifade vereceğimi belirttim ancak tarafıma bu hak verilmedi. Bu soruşturma çürümüş iddiaların yeniden gündeme getirilmesinden ibarettir. Çıta yükseltilerek, yeniden suç yaratılmaya çalışılmıştır. Bu yaklaşımın hukukta da mantıkta da yeri yoktur” dedi.

Tahliye bekleyen Demirtaş hakkında aynı davadan tutuklama talebi: “Alın size reform…”

medyabold

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder